Medicatie

29-11-2018 om 11:35 uur

Ik heb mijn hele leven al astma en gebruikte vele jaren salbutamol 400 cycloclaps en nu al enkele jaren de medicatie FOSTER 100/6 inhalatie 2x per dag 2 doses. Ik had geen beperking in bewegen en andere activiteiten. Nu is een jaar geleden bij mij een essentiƫle tremor vastgesteld en hiervoor gebruik ik de medicatie PROPRANOLOL HCI 80 mg, 1x per dag 1 capsule. Op de bijsluiter van de Propranolol staat dat je dit medicijn niet mag gebruiken als je lijdt aan astma of andere ademhalingsmoeilijkheden. Ik merk ook dat de combinatie van deze medicijnen nadelige invloed heeft op mijn astma. Heeft iemand ervaring met deze combinatie of een advies voor een beter alternatief?

Login of registreer om te reageren
29-11-2018 om 13:37 uur

Kan je dat niet beter aan de arts vragen die het heeft voorgeschreven?

Login of registreer om te reageren
29-11-2018 om 20:24 uur

Misschien een andere luchtwegverwijder proberen waar je minder van gaat trillen. Atrovent bijvoorbeeld. Misschien kan je dan ook stoppen met de propranolol maar overleg sowieso met je arts.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
03-12-2018 om 13:19 uur

Het is bekend dat de componenten in longmedicatie een tremor kunnen veroorzaken. het tegengaan hiervan met een medicijn is een optie.
Ik zou de arts die je medicatie heeft voorgeschreven om raad vragen om zoals gezegd te bekijken met welke combinatie de baten en de lasten het best tegen elkaar opwegen voor je.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 15:28 uur

Dankjewel Peter, ik zal mijn arts om raad vragen.

Login of registreer om te reageren