Aanhoudende klachten bronchitis/longontsteking?

27-11-2018 om 20:58 uur

Sinds 2 weken heb ik klachten:

14 nov: begon met 1 dag en nacht keelpijn en koorts en een lichte voorhoofdsholteontsteking. De koorts duurde 1 dag en nacht, volgende dag niet maar die nacht werd ik wel weer met zweet op de borst wakker.

15 nov: geen keelpijn meer, ging over naar de longen. Dus heel benauwd, hoesten, slijm etc.

21 nov. de voorhoofdsholte ontsteking dankzij zoutoplossingsdouches opgelost maar ik blijf benauwd, hoesten met slijm

27 nov: Inmiddels is het slijm ook weg maar blijf ik heel benauwd, hoesten en sinds vanavond heb ik ook pijn op de borst.

Ik heb astma waarvoor ik bij klachten symbicort 200 gebruik (ontstekingsremmer en luchtverwijder). Nu ben ik sinds 15 november hier weer mee begonnen en heb ik het een week verdubbeld (2x 2 pufjes) in de hoop dat de ontsteking (of wat zou het zijn) over gaat. Echter zijn de klachten dus nu 2 weken aanwezig. Ik krijg wel meer lucht van de puf maar blijf benauwd en hoesten, droge hoest zonder slijm en je hoort bij diep uitademen mijn benauwde ademhalen. Daarnaast nu ook pijn op de borst. Zondag voelde het bij heftig hoesten alsof ik iets kapot heb gehoest en nu voel ik bij het hoesten ook iets borrelen in de borst/longen. (ik weet niet hoe je het omschrijft). Voor de rest ben ik al 2 weken zeer vermoeid en kan ik na het werk niet veel meer doen.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik las dat bronchitis na 2 weken wel over zou moeten zijn, vandaar dat ik er niet mee naar de huisarts ben geweest. En bij een longontsteking moet toch meer koorts aanwezig zijn?

Ik ben maar een paar dagen ziek thuis geweest, omdat ik al 3x holte ontsteking gehad (met antibiotica) heb dit jaar en dus niet meer ziek thuis wil zitten.

Login of registreer om te reageren
27-11-2018 om 21:13 uur

Zoals ik in het andere berichtje aangaf. Zou ik naar de doktet gaan, ik heb nooit koorts. En wel longontsteking. Zonder behandeling kan bronchitis veel langer duren dan 2 weken.

Login of registreer om te reageren
28-11-2018 om 09:01 uur

Hallo Monique,

Heel vervelend. Je bent nu twee weken verder en je blijft klachten houden, ondanks dat je de medicatie hebt verdubbeld. Ons advies is om naar de huisarts te gaan. Onderzoek geeft hopelijk meer duidelijkheid. Sterkte.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren