pijn in longen, vastzittend gevoel

12-11-2018 om 08:55 uur

ik heb dagelijks, sinds een week of 2, last van het gevoel dat er een prop in mijn longen/borstkas vastzit.
Alsof je iets door hebt geslikt maar dit blijft steken. Heb een akelig gevoel, krijg het niet weg gehoest en is zeer onaangenaam. Geeft een drukkend gevoel, dagelijks "pijn" in mijn longen, brandend, benauwd. Ik ben een astma patient, gebruik 4x daags Foster 200/6. Helpt redelijk maar nog dagelijks zeer benauwd.
Wilde vandaag mijn huisarts bellen maar de praktijk is 2 dagen gesloten.

Login of registreer om te reageren
13-11-2018 om 21:50 uur

Heeft iemand advies wat ik moet doen of herkend iemand ook deze klachten?

Ik hoop op een reactie

Login of registreer om te reageren
13-11-2018 om 21:58 uur

Hi @amaranta
Ik heb hier zelf gelukkig geen last van dus ik kan je niet echt helpen. Ik hoop dat iemand anders dat beter kan!

Wel heb ik zelf ooit foster voorgeschreven gekregen en hier kreeg ik enorme hartkloppingen van, gelijk mee gestopt. Maar dat is een bepaalde reactie die per persoon totaal verschillend is!

Sterkte in ieder geval!

Login of registreer om te reageren
13-11-2018 om 22:01 uur

Dankje voor je reactie.
Heb gelukkig niet veel reactie van de gister, eerst wel. Hartkloppingen. Gebruik wel vaak Ventolin en daarbij heb ik het wel sneller. Vooral beven van de handen en armen.

Helaas is het nog niet verbeterd en branden m’n longen behoorlijk.
Morgen kijken of ik bij de huisarts een afspraak kan maken.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
04-12-2018 om 14:44 uur

wellicht ben je inmiddels al opgeknapt. wanneer dat nare branden een uiting zou zijn van het astma verwacht je dat je dat met astma medicjnen ook weer onder controle krijgt. een branderig gevoel op de borst komt vaak ook vanuit de slokdarm. als de maagingang niet goed sluit krijgt de slokdarm met maagzuur te maken en dat kan branden geven en ook een ontregeling van het astma. hopelijk heeft de huisarts je goed kunnen helpen.

Login of registreer om te reageren