Voor de tweede maal

10-11-2018 om 07:14 uur

goedemorgen allemaal, Ik had mezelf opmde 7 de al ingeschreven en voorgesteld, alleen ik had iets verkeerd gedaan. Dus nu nog maar eens opnieuw. Mijn naam is Mijke ,ik ben 68 jaar en ben zoals jullie allen longpatient en ook heb ik hartfalen,diabetes en nog wat kwaaltjes. Maar ik heb begrepen van mijn longarts dat heel veel longpatienten deze kwalen hebben. Ik heb al vanaf mijn jeugd al vervelende longklachten gehad, astma en heel vaak longontsteking. Verleden jaar maar werd ik opeens erg ziek, en werd met grote spoed naar het ziekenhuis gebracht, daar werd geconstateerd dat mijn longen nog maar voor 28% werken en ik ben ingedeeld op gold 4. Ikzelf had hier nog nooit van gehoord. Ik kan het me niet voorstellen dat het zo slecht is, ik ben wel benauwd maar dat komt meer door het hart als de longen. Alleen maar zuurstof is erg laag. Ondanks dat ik in de nacht met zuurstof slaap, als ik opsta dan is het gehalte meestal maar 88%,en dat is natuurlijk te laag. Ik trek dan snel dat zuurstof neusje uit en heel raar dan gaat de zuurstof meestal wel snel omhoog. Ik ben zo benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit hebben.Ik hoop dat ik hier bij de groep een leuke maar ook leerzame tijd zal krijgen. Zijn er vragen,dan hoor ik het wel. Ik wens jullie een prettig weekend toe.
Mijke

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 07:42 uur

Hallo Mijke, welkom bij het Longforum. Ik vind het best heftig zeg. Ik hoop dat je hier op het forum informatie kunt vinden en wellicht wat steun. Sterkte en een goed weekend toegewenst! Groeten Sabine

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 12:18 uur

Welkom Mijke, we zijn van dezelfde leeftijd. Ook ik heb COPD 4.

Login of registreer om te reageren
10-11-2018 om 17:43 uur

Hoi Mijke
Welkom op het forum
Je saturatie is s’nacht altijd lageren logisch dat hij dan weer iets omhoog gaat als je opstaat ondanks je dan geen zuurstof hebt heel erg hoog zal hij dan denk ik ook niet worden

Login of registreer om te reageren
11-11-2018 om 07:29 uur

Bedankt voor het welkom en de reactie. Ik wens jullie allen een prettige zondag toe. Groetjes Mijke.

Login of registreer om te reageren