Advies gevraagd wat te doen

06-11-2018 om 19:04 uur

Goedenavond, ik weet niet zo goed wat te doen dus hoop hier wat adviezen te krijgen. Eind juli begon heb ik een dubbele longontsteking gekregen. Een AB kuur gekregen maar hier niet van genezen. Mijn longen klonken volgens de arts als de a4, toen een puffer gekregen en daar moest ik het in iedergeval wat minder benauwd mee krijgen. Voor de rest moest ik het uitrusten. Ene paar dagen geprobeerd maar ik merkte totaal geen verbetering en ben weer terug naar de arts gegaan. Het 'gekke' was dat mijn longen wel veel beter klonken. Toch nog een ab kuur gehad en nog een afspraak om 2 weken later weer even te komen luisteren. Na die 2 weken klonk alles goed en moest ik met rust er wel weer boven op komen. Ik heb de arts voor de de laatste keer gezien op 9 oktober. Er zijn ook fotos gemaakt en die zagen er goed uit. Toch ervaar ik nog steeds benauwdheid en nog steeds een pijnlijke druk op mijn borst en schouders. Is het normaal dat dit zo lang aanhoud? Het verschilt overigens wel per dag hoe erg de pijn is. Of het beste om er weer mee terug te gaan?

Met vriendelijke groet!

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 19:20 uur

Van een longontsteking kan je best een flinke optater krijgen en lang moeten herstellen. Je bent nu een maand of drie onderweg. Je zegt dat je een paar dagen rust gehouden hebt maar dat is voor een longontsteking wel weinig. Het moet wel langzaamaan beter gaan maar het kan goed dat je nog last hebt.

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 10:06 uur

Dag watervlooi,
Allereerst fijn dat de foto's er in ieder geval goed uitzagen.
Herstel na een longontsteking kan best lang duren. Dit is van meerdere factoren afhankelijk. Het lijkt erop dat je iets te snel wilt. En dat begrijpen we. Het is vaak lastig om in te schatten wat je wel en niet kunt. Soms ga je dan over grenzen heen. Veel info is te vinden op de website van het Longfonds, waar ook een brochure te bestellen is https://www.longfonds.nl/longontsteking/wat-kunt-u-zelf-doen. Uiteraard mag je altijd even contact opnemen met de Advieslijn 033-4341212. In een persoonlijk gesprek kunnen we je wellicht nog wat adviezen geven. Veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
de Advieslijn

Login of registreer om te reageren
08-11-2018 om 19:55 uur

Hoi, hier geen tip voor jou. Alleen herkenning. Ook wel fijn misschien? Daar ben ik in ieder geval wel naar op zoek. Half augustus longontsteking vastgesteld en ik werk nog steeds niet! Zo verschrikkelijk moe! En druk op de botst. Ik dacht dat de longontsteking weer terug was, maar foto en bloed was goed. Uitzieken is de boodschap. Ik had echt hem idee dat dit zo lang zo heftig kan voelen. Ik voel me zo langzamerhand door mijn omgeving ook niet meer serieus genomen. Ik ben naar een osteopaat geweest en ik heb daar wel een positief gevoel bij. Alles zit vast rondom mijn long en immuunsysteem is erg laag. Misschien is het ook iets voor jou? Sterkte met je herstel!

Login of registreer om te reageren