Voorstellen en een vraag gelijk

06-11-2018 om 13:58 uur

Beste forumgenoten,

Vandaag voor het eerst aangemeld. I.v.m. privacy gebruik ik de naam "committedtosucceed" wat eigenlijk ook mijn voornemen is. Ik ben na 2 jaar revalideren(geen longissues) begonnen in augustus met werken. Ik ben wel van jongs af aan zeer asmatisch en allergisch aangelegd. In de afgelopen twee maanden al twee keer luchtweginfectie gehad. Werkgever of course niet blij.
Inmiddels een saneeractie in slaapkamer gestart: een nieuw bed aangeschaft, allergeenhoezen besteld, gordijnen vervangen voor shutters. Nu vroeg ik me af of ik mijn slaapkamermuur gewoon glad laat stucen of dat ik weer ga/ laat behangen. Hebben jullie ervaringen daarmee met eventueel effect op luchtwegen? Ik kom oorspronkelijk uit de Antillen en daar worden de muren altijd met cement gestucd. Maar in NL doen de meeste mensen behangen. Heeft het misschien effect op je luchtwegen als je muren geen behang hebben? Misschien een domme vraag maar waarom doen de meeste nederlanders behangen?

Met vriendelijke groet,

Committedtosucceed

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 14:02 uur

Inmiddels hebben veel mensen een gestucte muur hoor. Ik denk dat het beter is, of je moet voor een heel glad behang kiezen en dat is er ook.
Maar shutters zijn enorme stofvangers, misschien was het verstandiger geweest om gladde rolgordijnen te kiezen. Wat ligt er op de vloer?

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 14:25 uur

In de hele woning ligt laminaat. Alleen in de woonkamer ligt er ook een vloerkleed.
Shutters vangen inderdaad veel stof maar zijn daarentegen wel goed schoon te maken. Ik twijfelde er ook over....
Ons ledikant is in ieder geval van leder(vorige ook).

Login of registreer om te reageren