Veel gebeurd

06-11-2018 om 08:47 uur

Hallo
Ik ben hier lang niet actief geweest. Niet omdat het zo goed ging maar omdat er in mijn leven veel gebeurde en veranderde. Ik moest daar tijd voor hebben om alles te verwerken. Vorig jaar oktober was ik twee jaar ziek, dus kwam het uwv om de hoek kijken. Ik werd gekeurd en hoopte in de eerste groep te vallen van 0-35% afkeuring. Ik bed de afgelopen jaren steeds de ballen hoog weten te houden om in die groep te vallen. Maar de arbeidsdeskundige zat totaal aan de andere kant 80-100% afkeuring. Ik kreeg op dat moment een hele harde klap in mijn gezicht. Hij zei, u maakt het me heel moeilijk. Normaal heb ik hier mensen zitten die zeggen je doet maar wat je wilt als je me maar volledig afkeurd, maar nu zit jij hier en zegt precies het omgekeerde terwijl ik nu iemand voor me heb die recht heeft op 100% afkeuring. Ik was totaal uit het lood geslagen. Hij ging nu geen beslissing nemen maar ging nog met verschillende partijen praten. Uiteindelijk kwam de beslissing in werd voor tweederde afgekeurd. Mijn eigen werk mocht ik niet meer doen omdat te veel risico op infecties gaf en te inspannend was geworden. Mijn werkgever had nu wel het recht om me te ontslaan maar deed dit gelukkig niet. Ik had te veel know how om me te laten gaan. Mijn functie heb ik behouden maar werk nu 10 uur per week ipv 30 uur en doe nu hele leuke nuttige dingen terwijl ik nog gewoon contact heb met de werkvloer. Nu, anderhalf jaar verder, weet ik dat het uwv het bij het rechte eind had. Ik ben echt ziek en heb mijn rust nodig. Nu blijkt dat 10 uur ook best pittig is maar wel te doen is. Het aantal aanvallen is aanzienlijk verminderd. Ik kan nu ook weer leuke dingen doen naast mijn werk en zelfs lukt het me om weer een beetje te sporten op mijn eigen niveau. Het blijft niet leuk om afgekeurd te zijn maar mijn kwaliteit van leven is beter geworden en daar draait het uit eindelijk om!

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 08:51 uur

Wat een pittige tijd heb je achter de rug, veel te verwerken gehad.
Fijn dat je merkt dat het beter gaat nu je 10 uur werkt ipv 30.
Zo heb je ook energie voor andere dingen ernaast.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 10:12 uur

Het klink voor nu als een goede mix van wat je wilt en wat mogelijk is.
Eigenlijk heb je het goed aangepakt de laatste tijd en het resultaat is er dan ook naar.
Je staat dan weliswaar maar met 1 been in de samenleving maar dat is altijd beter dan verpieteren achter de geraniums (grapje).
Goede werkgever ook die je op waarden weet te schatten. Gelukkig zijn die er dus ook nog. Schaars goed tegenwoordig.

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 10:34 uur

@spinnetje,
Je hebt een moeilijke tijd (achter de rug)
Hiervan herstellen kost ook veel tijd.
Neem die tijd en wees vooral heel lief voor jezelf.
Ik ben meer dan een jaar ziek geweest, ben ZZP-er
dus het was voor eigen rekening.
Ik ben weer gedeeltelijk aan het werk en ben daar
erg blij mee. Werken, een baan, is voor mij meer als
alleen geld verdienen.
Sterkte en bererschap

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 11:08 uur

@joop60
Goh, joop! Ook ZZP'er?
Hier nog 1.
Ziekteverzekering/Arbeidsongeschiktheid met een vlekje. Ga de premie maar eens ophoesten.
Inmiddels is het schip van staat binnen gevaren (AOW) en dat maakt doorwerken een stuk relaxter.
Heerlijk zo nog wat bijsnabbelen.

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 12:31 uur

@balling,
Geniet inderdaad van je AOW.
Ik hoop dat de AOW er nog is over 10 jaar, dan is het mijn beurt.
In een ander draadje hebben we het al gehad over de belachelijke
premie van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen met daarbij de
eindeloze lijst van uitsluitingen. Ik kan hoesten als de beste, maar deze premie.....
Ondertussen zie ik werken niet meer als een verplichting,
maar als iets waar je blij mee mag zijn dat je het nog kunt.
Die mensen die naar het UWV gaan voor een 100% afkeuring kan ik moeilijk
begrijpen en heb daarom veel waardering voor @spinnetje , die probeert
te blijven werken ook al is dat moeilijk. Een werkgever die meewerkt en -denkt
is dan inderdaad een unicum.
Geniet van je kadootje van de overheid, veel meer valt van hen niet te verwachten,
Ze zijn Sinterklaas niet!

Login of registreer om te reageren