shakyrash

03-11-2018 om 00:11 uur

Ik heb copd, longemfyzeem gold 3/4, en slik nu al ruim 7 maanden prednisolon. Begin steeds met een stootkuur van 30 mg en zodra ik deze medicatie rustig afbouw, 5mg per week, wordt ik weer erg benauwd zodra de dosis 10 mg is. De longfoto en saturatie zijn goed ook de bloedgasprik. Wil graag van deze medicatie af, alleen ik weet niet hoe.

Login of registreer om te reageren
03-11-2018 om 08:49 uur

Hallo. heb je verder geen andere medicijnen erbij ?

Login of registreer om te reageren
03-11-2018 om 09:35 uur

Misschien kan je revalidatie aanvragen? Ik zit vanaf augustus ook van de ene stootkuur prednisolon in de andere en hoop doormiddel van revalidatie onder andere daar vanaf te komen:)

Login of registreer om te reageren
03-11-2018 om 14:18 uur
Reactie op Anna50

Hallo. heb je verder geen andere medicijnen erbij ?

Reactie op Anna50

Hallo. heb je verder geen andere medicijnen erbij ?

Jawel, maar ik denk dat ik al weet waar ik steeds zo benauwd van krijg, de laatste medicatie die ze mij voorgeschreven hebben, die gebruik ik vanaf eind mei. Dat zou misschien de oorzaak kunnen zijn. Die is al 2x verhoogd, dus hoop op een antwoordt van de apotheek.

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 09:54 uur

shakyrash,

Bespreek ook eens met je longarts of de 'laatste' medicijnen de oorzaak zijn van de extra benauwdheid. Op de website www.apotheek.nl kun je opzoeken of dit een bijwerking is van dat medicijn. Ook of het haalbaar is om geen prednisolon meer te hoeven slikken. Sterkte

Login of registreer om te reageren