Vrouwenpraat: Symptomen en hormonen

29-10-2018 om 20:53 uur

Hoi dames!

(Ik verwacht hier weinig mannen ook al zijn ze welkom natuurlijk!)

Ik heb een vraagje. Ik heb pas een paar maanden mijn diagnose, maar ik heb de indruk dat mijn symptomen (of dat dan mijn astma of COPD is, geen idee) erger worden rond mijn menstruatie.

Ben ik daarin de enige of herkennen jullie dit ook? Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Ik ben overigens niet aan de pil of een andere vorm van anti-conceptie, omdat ik een paar jaar terug ben gesteriliseerd.

Mocht je er niet liever niet publiekelijk over praten, maar wel input hebben, dan mag een privébericht altijd! Privé blijft privé!

Groetjes,
Suus

Login of registreer om te reageren
29-10-2018 om 21:01 uur

Ja hoor, hier nog een vrouw :) ook ik heb meer astmaklachten bij de menstruatie, en slik daarom de pil.

Login of registreer om te reageren
29-10-2018 om 21:02 uur

Trouwens hier is meer over geschreven, kijk maar eens onder de zoekknop

Login of registreer om te reageren
29-10-2018 om 21:13 uur

Ik had ook meer last tijdens menstruatie, nu niet meer was met 43 jaar al in de overgang nl. :)

Login of registreer om te reageren
29-10-2018 om 22:09 uur

@emsepems ik ben in ieder geval niet gek dus! Ik zal ook es de zoekfunctie erbij pakken.

@goudvisje oh das vroeg! Vroege overgang zit bij mij ook in de familie.

Login of registreer om te reageren
09-11-2018 om 07:00 uur

Ja, ik had ook meer last tijdens de menstruatie, sinds een paar jaar ben ik ook veel meer benauwd dan in de 20 jaar daarvoor, ben nu 46 jaar, vraag me nu ook af dat ook met de hormonen te maken kan hebben... ga natuurlijk ook richting overgang.

Login of registreer om te reageren
09-11-2018 om 07:26 uur

Hoi Soosh,

Ook hier tijdens mn menstruatie meer last van klachten. Heb dit ook besproken met mijn arts.
Dit is een "normaal" verschijnsel bij vrouwen en heeft te maken met de hormoon schommeling.

Dit kan ook 1 van de redenen zijn dat iemand snachts meer klachten heeft. Er zijn dan andere hormonen actief. Het lichaam gaat in rust waardoor de longen minder actief zijn.

Mocht het de pan uit reizen qua astma / COPD klachten rond de menstruatie kun je met je arts overleggen wat het beste te doen.

Ik slik de pil niet maar neem evt extra meds.

Login of registreer om te reageren