Verkouden

28-10-2018 om 06:51 uur

Hallo,

Ik ben alweer even verkouden en ik ben daardoor erg benauwd.
Normaal gebruik ik het volgende qua medicatie:
- IPRATROPIUM INH 20MCG/DO minimaal 2x per dag
- VENTOLIN DISKUS 200MCG zo nodig
- SALMET/FLUTIC INH 25/125MCG 2x per dag 2 pufjes

Nu ik verkouden ben gebruik ik 3x per dag de salmet/flutic en regelmatig ventolin en ipratropium. Echter blijf ik erg benauwd.

Hebben meer mensen met astma hier last van als ze verkouden zijn? Nemen jullie dan extra medicatie of weten jullie misschien andere dingen die kunnen helpen?

Login of registreer om te reageren
28-10-2018 om 07:18 uur

Ja ik heb er last van, kan helaas niet echt medicatie ophogen. Wel zorg ik dat ik mijn neus regelmatig spoel met een zoutwateroplossing.
Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
28-10-2018 om 07:22 uur

Naar je huisats. Hij kan vertellen of je medicatie nog meer mag verhogen of misschien nu andere medicatie nodig hebt.
Beterschap.

Ja, ik verhoog ook medicatie zoals foster, serevent, mizollen.

Login of registreer om te reageren
28-10-2018 om 08:18 uur

Ik lig in t ziekenhuis na een verkoudheid, dus ja, meer benauwd ook.
Idd advies van emsepems! Je longen laten luisteren en bespreken wat je in een volgend geval kan ophogen!

Login of registreer om te reageren
28-10-2018 om 09:27 uur

In juni heb ik een verergering van m'n astma gehad. Ik heb toen eerst een aantal dagen extra pufjes moeten nemen. 3x per dag 2 pufjes salmet/flutic en 6x per dag ventolin. Dit hielp toen niet en van de ventolin kreeg ik erge hartkloppingen. Ik moest toen weer 2x per dag 2 pufjes salmet/flutic nemen en stoppen met de ventolin. Toen heb ik die ipratropium gekregen. En heb ik 15 dagen prednisolon gekregen. Dit hielp helaas ook niet voldoende. Dus verder moest ik het maar gewoon uitzieken.

Ik heb nu dus wel de dosis van alle 3 de puffers opgehoogd.
Maar verder kan ik nu dus niet zo veel doen? Behalve overleggen met de huisarts of ik nog meer mag ophogen/andere medicatie nodig heb?

Login of registreer om te reageren
28-10-2018 om 11:35 uur

Xylomethazoline spray als je neus dicht zit, spoelen met zout water en rustig aan doen en eventueel paracetamol.

Login of registreer om te reageren