Onverklarbare bronchiale hyperreactiviteit

23-10-2018 om 21:40 uur

Hallo,

Sinds een paar jaar heb ik last van een longziekte waarvan ik niet weet wat het is. Ik heb onlangs spirometrietest gedaan maar daar kwam niks vreemds uit. Wel werd na het afnemen van een histamine provocatietest duidelijk dat ik gevoelig ben voor histamine, maar daarmee werd alsnog niet duidelijk wat nou precies mijn probleem is. Hiervoor ben ik naar een allergoloog geweest maar uiteindelijk bleek ik niet allergisch te zijn. Wat niet geconstateerd is maar wel klopt is dat ik heel overgevoelig ben voor stof en daardoor genoodzaakt ben om steeds de vloer van mijn kamer schoon te maken om fatsoenlijk adem te halen. Doe ik dat niet, dan heb ik moeite met ademhalen. Het kost mij dan veel energie om in- en uit te adem te halen, mijn keel zwelt op en ik word lichthoofdig en duizelig. De symptomen die ik ervaar zijn kortademigheid, benauwdheid, overtollig slijm in de keel, hoofdpijn, nekpijn, zure smaak in mijn mond wat waarschijnlijk van stof komt. Ik rook niet, ik ben dus niet allergisch en ik heb verder geen speciale klachten of ziektes. Medicatie (symbicort en fluticason) helpt niet. Zijn er mensen met soortgelijke problemen? Of kent iemand ziekenhuizen die dergelijke problemen goed kunnen behandelen en mogelijkerwijs de juiste medicatie kunnen geven?

Login of registreer om te reageren