Pijn rond long, astma?

23-10-2018 om 15:17 uur

Hallo, sinds december is mijn lichte astma, waar ik eigenlijk geen last van had, omgeslagen in echte astma, inclusief inmiddels 9 prednison kuren van een week. Op dit moment (vandaag bij de longarts) zijn mijn longen schoon.

Toch heb ik nog erg veel last van pijn, vooral aan 1 kant, rondom mijn longen. Het lijkt meestal spierpijn als gevolg van benauwdheid een dag eerder. Nu neemt het echter heel erg toe, een scherpe, stekende pijn. Zijn jullie hier ook mee bekend? Wat kan het zijn?

Login of registreer om te reageren
23-10-2018 om 15:35 uur

Heb ik ook last van, zodra ik benauwd word krijg ik pijn en als ik ‘s nachts flink benauwd ben geweest voel ik het de volgende dag ook flink. Meestal rechts erger dan links. Ook bij mijn ribben van het hoesten.

Ik zou het wel bespreken met je arts.

Login of registreer om te reageren
24-10-2018 om 15:08 uur

Arts ziet geen reden voor de pijn omdat mijn longen schoon zijn. Ik hoest ook niet veel, maar wel snel benauwd (luchtpijp) bij inspanning. Kruiken en warmtepleister helpen nog niet tegen de pijn, ik kijk het nog even aan

Login of registreer om te reageren
24-10-2018 om 15:12 uur

@Regivo mijn longen zijn ook schoon, toch heb ik dagelijks pijn door de benauwdheid en dit wordt zowel door mijn huisarts als mijn longarts erkend dat dit komt door benauwdheid. Zeker ook omdat de pijn echt toeneemt als de benauwdheid toeneemt

Login of registreer om te reageren
27-10-2018 om 18:17 uur

Eerst gaan mijn klieren opzetten in m'n keel daarna krijg ik pijn in m'n rug en dan weet ik dat 'het weer zover is'. Daarna krijg ik het benauwd, groen/bruin slijm ophoesten en erg moe. Afgelopen jaar 4 keer een long ontsteking gehad. Herken zeker je klachten!

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 20:28 uur

Dank voor jullie reacties! Momenteel weer veel pijn maar dit x geen spierpijn, maar felle pijn met hoesten. Even afwachten.

Login of registreer om te reageren