De tuin

16-10-2018 om 12:57 uur

Hey hallo lieve lezers,

Dit was eigenlijk de blog die ik vorige week had willen plaatsen, maar er kwam even iets anders tussendoor. Ik had hem daarom als extraatje afgelopen week willen plaatsen, maar dat kwam er niet van, daar vertel ik je aan het eind van deze blog over, maar eerst de blog van vorige week:

------------
Wat hebben we toch nog altijd weer prachtig weer!! Ondanks dat het vochtiger is, mijn longen een haaltje met me neemt, geniet ik volop van het mooie weer, ook al is het dan maar vanuit huis.

De laatste week stond voor mij vooral in het teken van rust en slapen, mijn lichaam is erg moe en sinds een korte tijd heb ik vaak en snel veel pijn in mijn voeten, dat belemmerd in mijn doen en laten. Hierdoor wandel ik minder en rust ik vaker.

Maar zondag heb ik een heerlijke dag gehad, we zijn even naar het Amstelpark geweest, heel onverwachts (dus ik balen dat ik mijn camera thuis had liggen), maar oow zo fijn!! Ik had graag verder en meer willen zien van het park, maar gewoon een klein rondje met soms een zit was al heel erg fijn!! Wat een hoop mooie bloemen, en dan was denk ik het meeste al uitgebloeid. Maar ook verschillende “kleine parkjes” in het hele grote park, zo mooi!!! Ik kon er wel uren rond dwalen denk ik…
http://www.oliba.nl/images/longforum/024-Amstelpark.jpg
Gelukkig kon ik met mijn mobiel foto’s maken, bloemetjes met hommels, een super grote paddenstoel, mooie grote planten, verschillende bloemetjes, mooie kunst objecten en nog veel meer beestjes, niets is veilig voor mijn camera.
Onderweg naar de uitgang zagen we ook dat er een doolhof was en ja hoor, daar meende ik ook nog even in te moeten… Met twee pijnlijke voeten liepen we door het doolhof, links, rechts, rechts, links links, links, rechts, soms moesten we weer terug, maar uiteindelijk vonden we de uitgang!
http://www.oliba.nl/images/longforum/024-Amstelpark_01.jpg
Eenmaal in de auto snel de schoenen uit, al hielp dat ook weer niet echt, maar het gaf wel wat verlichting.

Ook gister heb ik een heerlijke dag gehad. De ochtend begon met wat rommel en regel dingetjes die in en om huis moesten. Maar daarna heerlijk naar buiten, de tuin moet herfst en winter klaargemaakt worden, vandaag ben ik begonnen met mijn broeikas en de wilde bloemen tuin. Eerst mijn broeikas, alle tomatenplanten moeten eruit, de bakken met potgrond kan de tuin in, dan de kruiden en aardbeien weer de broeikas in. De uitgebloeide bloemen in de wilde bloemen tuin knip ik eruit, de zaden die ik wil herzaaien doe ik in bakjes en na een uurtje ben ik toch al heel erg ver!!
Stiekem hoop ik nu dat de kruiden, mijn munt, en de aardbeien nog even door gaan nu ze lekker warm in mijn broeikas staan.
http://www.oliba.nl/images/longforum/024-broeikas.jpeg
De komende dagen nog maar verder gaan in de tuin, voor is het niet zo heel veel werk, beetje onkruid halen en klaar is kees, maar achter is het iets meer dan dat… maar ach, dat is niet erg!
------------
Inmiddels is de tuin voor 99% winter klaar, en zit ik aan de vele verschillende soorten medicijnen (jep, van puffers tot tabletten en van neusspray tot vernevelaar :-( , de hele apothekerskast is open getrokken). Mijn dagen breng ik vooral in bed door, pfff ziek zijn is niet leuk, maar zo ziek zijn is echt waardeloos.

Dus ik ga verder uitzieken, deze blog even de lucht in schieten en volgende week praat ik jullie weer helemaal bij!

Tot volgende week lieve lezers!

Login of registreer om te reageren
16-10-2018 om 15:20 uur

Beterschap! En komende week geven ze nog mooi weer op dus hopelijk kan je nog een beetje genieten daarvan!

Login of registreer om te reageren