Hallo allemaal

15-10-2018 om 15:34 uur

Hoi hoi,

Ik ben Nanda, 31 jaar en moeder van 2 jonge meiden (3 en 6).
Nu voor een jaar is mijn astma, na 20 jaar sluimeren, weer enorm opgelaaid. In april ging het na de eerste exacerbatie in oktober, weer de goede kant. Helaas sinds vorige week weer mis.
Ik merk dat ik soms veel vragen heb hoe anderen er mee omgaan, vooral ook combinate werk (ambulant hulpverlener bij verst.beperkte ouders) en mijn kids en parner zijn, en ook nog alles wat jer naast wil doen. mijn astma wordt als ernstig bestempeld en non-allergisch. Dus ook daar zijn er bij mij vragen over...
Dus kortom hoop ik veel van iedereen te leren.

groetjes en tot snel!

Login of registreer om te reageren
16-10-2018 om 06:45 uur

Welkom Nanda, dat is weer schrikken voor je. :(

Login of registreer om te reageren
18-10-2018 om 08:13 uur

Hallo Nanda, Welkom hier bij het Longforum. Wat vervelend dat het dan nu weer is teruggekeerd. Mijn astma is niet zo ernstig als die van jou denk ik. Ik heb allergische en niet allergische astma. Ik vind het zelf fijn om toch veel proberen te sporten. Ik merk dat ik me dan na een astma aanval toch iets sneller beter voel (of in ieder geval voelt dat zo). Ook met sporten gaat het niet altijd zoals ik van te voren had bedacht. Maar goed luisteren naar je lichaam helpt. Sporten lijkt er soms naast gezin, studie en baan 'bij te komen' maar levert me wel weer energie en wat positiviteit op. Maar dat moet bij iedereen ook maar weer mogelijk zijn qua tijd en zeker qua gezondheid.
Hoop dat je veel antwoorden gaat vinden hier en misschien kunnen wij ook weer iets van jou leren! Fijne dag!

Login of registreer om te reageren
21-11-2018 om 20:22 uur

Dank jullie wel voor de reacties. Sorry dat het zo lang duurde.
. Afgelopen weken is het goed gegaan, nu helaas weer minder...veel last van benauwdheid, moe en hoesten. Herkenbaar misschien?

Login of registreer om te reageren