Beetje bruin slijm

15-10-2018 om 11:44 uur

Hallo ik ben 36 jaar en heb een vraag waar ik niet echt duidelijkheid voor krijg .ik ben 10 maanden gestopt met roken .ik heb 16 jaar gerookt .nu heb ik 9 maanden geen klachten gehad .nu laaste maand .heb ik dat er bruinachtig slijm omhoog komt zijn kleine stukjes in slijm of helemaal bruinachtig .ik hoest totaal niet en het is ook niet continue. Nou vraag ik me dus af .kan dit nog van stoppen met roken zijn na 10 maanden en waarom nu pas en niet in begin .heb februari longfoto gehad was goed en vorige week longen laten beluisteren was ook goed .bedankt voor feedback alvast

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
16-10-2018 om 12:52 uur

dag Glenn
wat goed dat je bent gestopt!! daar heb je jezelf een grote dienst mee bewezen. het komt wel eens voor dat mensen na stoppen met roken tijdelijk wat meer hoestklachten krijgen maar dat is dan niet pas na 10 maanden. ook valt het soms tegen hoe snel een hoest al of niet met sputum wil verminderen na stoppen met roken. maar wat je beschrijft kan toch niet echt met het stoppen met roken samenhangen van zolang geleden. als je niet hoest is het ook de vraag of het wel uit je longen komt. de neus of neusbijholten kunnen ook aanleiding zijn voor wat slijm dat in de keel terechtkomt. als het niet over wil gaan goed om toch nog eens je huisarts te raadplegen.

Login of registreer om te reageren
16-10-2018 om 21:24 uur

Bedankt voor je info .ik hoest totaal niet .ik denk dat het hoger zit .schraap het op zeg maar .tis wel bruin taai .maar zouden de longen ook niet gewoon schoonmaak bezig kunne zijn .of zou het ernstig iets kunne zijn

Login of registreer om te reageren
16-10-2018 om 21:25 uur

Ben ook vorige week huisarts geweest heeft geluisterd en hoorde niks .6 maanden geleden longfoto gehad helemaal schoon

Login of registreer om te reageren
17-10-2018 om 10:31 uur

Hoi Glenn010, mijn man was kettingroker en toen hij gestopt was ging hij een paar weken daarna vies slijm ophoesten. Het had allerlei vieze kleuren, hij werd er zelf onpasselijk van. Dat heeft bijna een jaar geduurd. Zijn longen hadden veel werk kennelijk om al de viezigheid eruit te werken.
Mijn longarts zei eens: pas na 25 jaar zien de longen er weer uit zoals van iemand die nooit gerookt heeft!

Login of registreer om te reageren
17-10-2018 om 16:34 uur

Bedankt voor reactie .maar ik heb 9 maanden niks gehad nu ineens en ik hoest niet .schraap het op .meer .is grijs bruin .beetje vreemd .ben angstig omdat laaste tijd veel longkanker om me heen hoort .door roken

Login of registreer om te reageren
19-10-2018 om 09:19 uur

Dokter geweest .kon ook niet echt vertellen wat het is .longen klinken perect .en ik hoest niet .als het erger word dan word het op kweek gezet .grijs met licht bruin is het nu wel eng maar ja zolangje het niet ophoest maar schraapt komt het niet uit je long zei die

Login of registreer om te reageren
19-10-2018 om 12:07 uur

Misschien een gekke vraag, maar schraap je je keel onbewust veel? Kan zijn dat er misschien een kleine beschadig is. Weet het ook niet hoor! Denk gewoon mee. :)

Login of registreer om te reageren
19-10-2018 om 12:13 uur
Reactie op Anna50

Misschien een gekke vraag, maar schraap je je keel onbewust veel? Kan zijn dat er misschien een kleine beschadig is. Weet het ook niet hoor! Denk gewoon mee. :)

Ja regelmatig .maar lijkt ook in de keel te lopen vanchter .raar uit te leggen .maar hoest totaal niet schraap het meer op

Login of registreer om te reageren
19-10-2018 om 12:37 uur

Neus, keel en oor arts gaan. Misschien kan die iets voor je betekenen. Succes!

Login of registreer om te reageren
19-10-2018 om 14:27 uur

Misschien gewoon niet zo hyperchonder doen .hoest niet schraap meer .longen klinken schoon .accepteren. bedankt voor de hulp

Login of registreer om te reageren