druk op borst

08-10-2018 om 10:40 uur

Beste.. ,

Ik wil jullie vragen om eens mee te denken over wat mijn klachten kunnen zijn.
Ik loop bij de huisarts maar moet nu nog 3 weken wachten voor ik eerder onderzocht kan worden d.m.v. een fiets test.

Ik Heb sinds een week of 3 een heftig beklemmend/drukkend gevoel op de borst. Ook sinds een week, anderhalf heb ik een soort van benauwdheid waarbij ik het gevoel heb, het een soort van weg te moeten 'kuchen'.
Mijn hart klopt soms hard waarbij het voelt alsof die uit mijn borst komt zetten, maar als ik mijn hart ritme meet gaat hij bijna altijd wel netjes regelmatig.
Sommige dagen voel ik een soort lichte druk/spanning in mijn voorhoofd, net of dit doorloopt vanuit mijn borstkas.

Ik ben door de huisarts doorverwezen naar de hartpoli op mijn meerdere verzoeken maar vraag mij toch ergens f of dit niet met mijn longen te maken heeft?
Het voelt alsof er iets klem zit in de bovenkant van mijn borstkas.

Wellicht hebben jullie een advies of ergens een idee bij deze klachten die ik eens met mij HA kan bespreken?

Ik wacht jullie reacties af :)

Groetjes!

Login of registreer om te reageren
08-10-2018 om 12:04 uur

Is dat gevoel er altijd, of alleen bij inspanning? (Traplopen, fietsen)
Als je op je ademhaling let op zo'n moment, is die dan dieper, sneller dan gebruikelijk?
De h.a. achtte het blijkbaar niet urgent genoeg om je meteen door te sturen, laat dit al een geruststelling voor je zijn.

Login of registreer om te reageren
08-10-2018 om 12:39 uur
Reactie op Thirza

De h.a. achtte het blijkbaar niet urgent genoeg om je meteen door te sturen, laat dit al een geruststelling voor je zijn.

Ja daar heb je wel gelijk in, al weet ik niet of het in dit geval ook klopt.. gek he..

Dat klemmende gevoel is er bijna altijd, alleen net als ik op sta na het slapen niet .. Zodra ik op sta komt het na een half uurtje langzaam op zetten..
bij inspanning is het echt wel een stukje erger inderdaad... maar aanwezig, ja continue.
mijn ademhaling is redelijk constant, al ben ik wel heel snel buiten adem als ik iets doe bv trap lopen of fietsen etc.
Gisteren werd het bij de was in de machine stoppen en eruit halen al heel heftig bijvoorbeeld..

Bedankt voor je reactie voor nu!!

Login of registreer om te reageren
09-10-2018 om 08:27 uur

Mamavan2meiden,

Mogelijk oorzaken die kunnen samenhangen met je klachten: een allergie of overgevoeligheid, astmatische klachten, hyperventilatie, stress/oververmoeidheid. Je zou je arts kunnen vragen om een longfunctietest. Dit kan met een spirometer in de huisartsenpraktijk. Eventueel een allergietest. Met het hartonderzoek over enkele weken, krijg je hopelijk meer duidelijk over de oorzaak van je klachten. Op onze website lees je meer over astma en allergieën. Sterkte!
Je kunt ook de advieslijn bellen om verder van gedachten te wisselen over je klachten( 0900-2272596)

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren