Starten onderhoudsdosis medicatie bijwerking weggaan

03-10-2018 om 05:42 uur

Beste,

Klopt het wanneer je na het opstarten van een ontstekkingsremmer (puffer) bijwerkingen ervaart dat deze na verloop van tijd weg kunnen gaan? (Geen bijwerkingen meer ervaart)

Zo ja, hoelang duurt dit gemiddeld?

Mvg.

Login of registreer om te reageren
03-10-2018 om 06:46 uur

Ja, mijn ervaring is als t lichaam eraan went kunnen bijwerkingen weg gaan. Hoe lang het duurt? Ik reken altijd op max een paar weken.

Login of registreer om te reageren
03-10-2018 om 07:34 uur

Thanks ems! Ervaarde je ook een piekmoment na inname?

Login of registreer om te reageren
03-10-2018 om 09:16 uur

Welke bijwerkingen ervaar je Dine? Soms trekken bijwerkingen heel snel weg, soms worden ze heviger. Dat ligt er helemaal aan.

Login of registreer om te reageren
03-10-2018 om 11:45 uur
Reactie op dine1977

Thanks ems! Ervaarde je ook een piekmoment na inname?

Piekmoment? Bij luchtwegverwijder direct (hartkloppingen). Maar deze gaat niet weg .
Bij ontstekingsremmer geen piekmoment. Bij alvesco was ik een week erg warm als bij een predkuur, daarna was dit weg.

Login of registreer om te reageren
03-10-2018 om 11:46 uur

Ik ervaar onrust en slapeloosheid.

T is beetje lastig want merk na 10 dagen wel dat mijn longen ruimterlijker worden.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
08-10-2018 om 08:28 uur

Onrust en slapeloosheid zijn waarschijnlijk geen bijwerkingen van de ontstekingsremmer. Mogelijk worden deze veroorzaakt door de luchtwegverwijder(s).

Login of registreer om te reageren
08-10-2018 om 14:13 uur
Reactie op Longarts R. Djamin

Onrust en slapeloosheid zijn waarschijnlijk geen bijwerkingen van de ontstekingsremmer. Mogelijk worden deze veroorzaakt door de luchtwegverwijder(s).

Gezien dit geen antwoord op mijn vraag is en ik dit als een opmerking ervaar die kant nog wal raakt reageer ik. Wetende dat dit niet gebruikelijk is.

Bewust zijnde van het feit dat mijn vraag mogelijk anders op u over is gekomen zal ik mijn vraag opnieuw stellen met wat meer informatie waarschijnlijk dat het dan duidelijker over komt.

Ongeveer een week na de start van de ontstekingsremmer, Alvesco, ben ik klachten als onrust en slapenloosheid gaan ervaren. Ik gebruik niet standaard een luchtwegverwijderaar daarnaast. Deze alleen in geval van nood.

Toen ik klachten ging ervaren heb ik de bijsluiter van de ontstekingsremmer er bij gepakt en jawel de klachten die ik ervaar staan als bijwerking in de bijsluiter omschreven.

Mijn vraag is : Kunnen deze bijwerkingen, onrust en slapeloosheid na verloop van gebruik afnemen? (Gewenning) Zo ja, wat is de gemiddelde tijd voor de gewenning?

Mvg.

Login of registreer om te reageren
09-10-2018 om 12:30 uur

Beste dine1977,

Opnieuw een vraag stellen aan een longarts kan alleen in een nieuw topic. We sturen de vraag dan vervolgens weer door naar een longarts. We kunnen niet garanderen dat dit naar dezelfde longarts is als waar de eerste vraag naar door is gezonden. De longartsen beantwoorden vragen op het Longforum als vrijwilliger. Het kan enige tijd duren voor ze tijd hebben om te antwoorden.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
09-10-2018 om 13:45 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Beste dine1977,

Opnieuw een vraag stellen aan een longarts kan alleen in een nieuw topic. We sturen de vraag dan vervolgens weer door naar een longarts. We kunnen niet garanderen dat dit naar dezelfde longarts is als waar de eerste vraag naar door is gezonden. De longartsen beantwoorden vragen op het Longforum als vrijwilliger. Het kan enige tijd duren voor ze tijd hebben om te antwoorden.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Beste,

Ik snap dat jullie volgens een bepaald systeem werken.
Dat een longarts hier vrijwillig helpt is mooi en fijn.

In mijn mijn visie betekent vrijwilliger zijn niet dat als iemand de plank misslaat,wat iedereen kan overkomen, dat hij of zij er niet op aan gesproken kan worden. Dan bedoel ik niet op en bestraffende manier maar van kijk hier nog eens naar volgens mij is er miscommunicatie.

Lijkt mij nml dat het niet dagelijks voorkomt.

Iig bedankt voor de uitleg en ik kies ervoor om mijn vraag icm longforum te laten vervallen.

Mvg.

Login of registreer om te reageren