Saturatie 78%

01-10-2018 om 18:39 uur

Hoi,

Ik stel deze vraag voor een vriendin van mij. Ze is stagiaire in het ziekenhuis en had een patient waarbij ze savonds de zuurstof was vergeten te meten. Deze was sochtends 90% maar in de nacht (na haar avonddienst) had deze patient een zuurstof van 78% en lage bloeddruk. Na een paar dagen is deze man overleden aan een amidarone long (door hartritmemedicatie die hij niet verdragen kon. Ze voelt zich enorm schuldig en vraagt zich af of ze nog wat kon doen qua zuurstof toediening.

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 21:02 uur

Wat moeilijk voor je vriendin maar zou ze dit niet beter met het team waarin ze werkt kunnen bespreken? Want dasr weten ze ook t medisch dossier van die man.
Een stagaire hoort toch ook iemand naast haar te hebben die haar controleert lijkt mij? Dus ze is niet eind verantwoordelijke lijkt mij.
Ik snap wel dat ze zich er rot onder voelt dus ik zou t echt bespreken.

Login of registreer om te reageren
02-10-2018 om 07:58 uur

MiniD,

Ook wij zeggen dat je vriendin dit beter kan bespreken met haar begeleid(s)ter in het ziekenhuis en/of in het team bespreken. Begrijpelijk dat ze zich rot en schuldig voelt, maar laat ze niet iets op haar schouders nemen waar ze niet verantwoordelijk voor is.

Met vriendelijke groet,
advieslijn.

Login of registreer om te reageren