blokkade boven in het linker neusgat?

21-09-2018 om 17:19 uur

Heb vaak last van allergie en wel voor huisstofmijt volgens onderzoek.
Heb toen zo'n neusdouche aangeschaft en dat ging altijd prima . Heb momenteel erge last van alergische klachten na flink verkouden te zijn geweest . Mijn neus zit verstopt en wel zodanig dat de neusdouche 1 kant maar op werkt. Rechterkant naar links redelijk maar probeer ik het andere neusgat links naar rechts dan zit er een vorm van blokkade, en loopt het niet mijn andere neusgat uit maar via mn mond eruit. Hoe ik ook knijp of pulserend druk zet er komt niks mn rechter neusgat uit? Ik voel zelfs dan druk op mn oor. Nog nooit meegemaakt dit ? Wie kent dit of weet wat er aan de hand is? Mijn linkerneusgat zit ook de hele dag compleet dicht geen lucht komt er door heen. Heb wel antihistamine tabletten maar na 4 tabletten werkt het nog niet . Is het de neusslijmvlies die als een rubber stop werkt en opgezet is of zit er echt iets wat verstopt zit?

Wat moet ik doen? of geef advies?

mvg Tim

Login of registreer om te reageren
22-09-2018 om 09:43 uur

Als je eens een keer Xylometazoline in je neus sprayt, kijken of het dan opengaat? Ook wel bekend onder de naam Otrivin.

Login of registreer om te reageren
24-09-2018 om 08:08 uur

Dag Tim,
Ik zie dat de eerste reactie al binnen is met tip. Dit kun je uitproberen. Als het niet lukt, dan even naar de huisarts gaan voor verder onderzoek. Sterkte. (Je kunt deze vraag ook nog stellen op het board algemeen).
Met vriendelijke groeten,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren