Wat eten we vandaag? Deel 39

Ga naar laatste reactie137

Reacties

• NckiieNckiie Gebruiker
    Gister lekker tagliatelle met spinazie en gebakken zalm:D
    Vandaag simpel lasagne wat ik alleen in de oven hoef te zetten:)
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    Door het bericht van @Nckiie ga ik aan de lasagna vanavond. Heb net een flinke hamburger op. :)
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Oeh allebei lekker @Anna50 bij mij ging helaas de lasagne niet door en denk dat het vanavond patatjes worden, aangezien het vrijdagavond is:D
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    Wat jammer @Nckiie , maar frietjes met een flinke klodder mayo is ook héél lekker. :)
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Roseval aardappeltjes, wortel, pastinaak en kip in braadzak uit de oven.
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Ga zo kip uit de diepvries halen
    De groente liggen al in de koelkast
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Indonesische rijsttafel voor twee personen met mijn vader.
  • joop60joop60 Gebruiker
    @Marcus,
    Erg lekker zo'n Indonesische Rijsttafel.
    Weet jij een goed indonesisch restaurant?
    Bij ons in de buurt, Twente, ken ik er geen een!
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #69 edited november 2018
    Ik kom wel bij toko Anak Mas in Hengelo en in Doetinchem zit en hele goede toko Bagoes. Probleem is dat Chinezen denken dat ze ook Indonesisch kunnen maken...nou vergeet dat maar begin er niet aan zonde van je geld! Was vorige week in Denhaag en naar diverse goede toko's geweest, moest weer eens diverse kruiden vervangen, sommige bewaar ik in een pot met zand in de kelder in het donker. Echt Indonesisch koken dat kon mijn moeder en haar Indonesische vriendinnen. Er is trouwens een heel goed Indonesisch oud kookboek dat je online kan downloaden van een (Indonesische) kok in maritieme dienst. (hier downloaden) Er is nog een heel goed Indonesisch kookboek (één van de beste) maar dat is alleen antiquarisch of tweede hands soms nog te koop moet ik even opzoeken.

Vandaag opgegeven voor het jacht diploma ... niet dat ik echt wil gaan jagen maar heb het wel nodig om een geweer voor Zweden te kunnen bezitten. Jullie kennen mijn stelling wel ... ik eet alleen dieren die ik zelf zou kunnen en willen doden! Vind het hypocriet om iets te eten dat ik zelf niet zelf zou willen doden ... waarom het uitbesteden en op eten als ik het niet wil doden. Dat het niet altijd kan om het zelf te doden in deze maatschappij is een ander ander aspect. Ga maar eens een kip slachten, een leuk schattig konijntje of lammetje en daarna opeten ... velen hebben een grote mond en een klein hartje ik ook maar heb dat wel gedaan. De kleinkinderen van mijn partner in Zweden slachten ook al kippen en schieten met scherp op de schietbaan en die zijn 7 en 9 in die maatschappij hoort dat er gewoon bij.

Vandaag maak ik hertenstoof voor twee dagen, gestoofde peertjes en quinoa erbij.
    Pompoenspaghetti met spekjes, verse pesto, cherry tomaat en rucola
  • joop60joop60 Gebruiker
    @Marcus, bedankt
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #72 edited november 2018
    Toscaanse tomatensoep met beetje pesto en crème fraîche.
    Gegrilde pompoen met hertenstoof.
    Heerlijkheid kwartet op één bord ... klein schaaltje crème brûlée, klein espresso kopje met witte en éen met donkere chocomousse en een tuille.

Klinkt moeilijker dan het is, beetje makkelijk "scoren" noem ik het.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Afgelopen tijd wat meer met quinoa geëxperimenteerd heb maar een goede zak van 10 kilo besteld dat is dan nog wel iets duurder dan rijst. Het is gewoon net iets beter dan rijst en aardappelen. Moet je alleen niet nadenken over de gevolgen in de wereld en de onttrekking van landbouw gronden om dit soort eten voor ons te telen.
    Ik houd van quinoa.

Vanavond met collega's uiteten geweest. Feta in filodeeg met salade gegeten. Vooraf brood met hummus en tzatziki, wijnbladeren met gehakt en filodeeg met geitenkaas. Voor toe ijs, fruit, spekkoek en baklava
  • MarcusMarcus Gebruiker
    @ Daantje ik ook en wat ik s avonds te veel kook maak ik de volgende dag weer een salade van. Je zou echt eens moeten kijken op internet om quinoa te bestellen scheelt wel zeer veel in prijs. We aten altijd al zilvervliesrijst dit is een welkome aanvulling. Wilde eigenlijk lange tijd niet aan de quinoa beginnen hou niet zo van meelopen met hypes!

Vanochtend even twee kilo kippengehakt verwerkt tot kleine gehaktballetjes voor in de pasta salades.

Vanavond zuurkoolschotel met pastinaak ipv aardappel, selderieknol, kippengehakt en erbij stoofpeertjes. Zelf vind ik de combinatie van zuur en het zoete van de stoofpeer erg lekker.
    Je zou dit eens moeten proberen, Quinoa met radijs, druiven en noten #Appie https://www.ah.nl/r/931400

Ik maak het met feta ipv gorgonzola en zonder tuinbonen.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #77 edited november 2018
    Dank je die ga ik zeker eens maken.

Vandaag was het https://freshhh.nl/recepten/quinoa-salade-mango-en-feta/ maar dan zonder mais.

We eten tussen de middag altijd diverse salade ... regelmatig matig maak ik de onderstaande salades en andere eigen varianten ...

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R665356/geitenkaas-druivensalade

https://www.smulweb.nl/recepten/1425429/Frisse-salade-met-rucola-peer-en-geitenkaas

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R749528/druivensalade-met-rucola-kaas-en-noten

Feta koop ik als kilo blik bij de Turkse toko.

Voor morgen staan de salades ook al in de koelkast...zelf gemaakte coleslaw en pasta salade met kippengehaktballetjes. Die salades zijn lekkerder als ik die een dag eerder maak.
  • joop60joop60 Gebruiker
    @Marcus
    Lekkere salades, vooral met peer en geitenkaas.
    Ook een milde schimmelkaas doet het er goed bij.
    Vanavond een vis-tagliatelle met gerookte zalm, uien, wijn, spinazie en
    fruits de mer uit de diepvries met op het laatst een teentje knoflook erbij.
    Ik ga pannenkoeken bakken als ik op tijd thuis ben
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Wat lekker allemaal, kunnen we niet bij jullie eten met zn allen? :)
    Hier was het macaroni, snel klaar en lekker.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Vandaag:
    Gebakken forel met geschaafde amandeltjes.
    Gebakken aardappeltjes en salade met Duitse frisse dressing.

Na vers zelf gemaakte appelmoes met schuimkop uit de oven.

Morgen:
    Entrecote met zelf gemaakte pepersaus.
    Bloemkool puree.
    Rodekool met appeltjes.

Na Griekse yoghurt met bramencoulis.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Gebakken aardappeltjes of uit de oven dat is nog de vraag met gebakken biefreepjes, ui, champignon en puntpaprika
    En als toetje ben&jerry’s birthdaycake :x
    Rucola stamppot met paprika, geitenkaas en lamsworstjes
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Gisteren:groentesoep met broodjes voor de tv bij de F1.
    Vandaag;wokgroentes, geb.aardappeltjes en kipreepjes met allerlei kruiden, wat appelstukjes toe
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #85 edited november 2018
    Voor morgen en een andere dag nasi met kip gemaakt, we komen morgen laat thuis en eten we morgen niet thuis dan staat het alvast klaar voor de dag erop.
    Ik heb gisteren al rijst gekookt om vanavond nasi te maken, met kipsaté
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Lekker al die nasi! Toch eet ik makkelijk lasagne vanavond, hoef ik alleen maar in de oven te zetten:)
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #88 edited november 2018
    Vandaag nasi met kip en kipgehaktballetjes in saté saus en sajoer boontjes. Gisteren was het toch uit eten, forel en gebakken geschaafde amandelen, na een lekkere ijscoupe en espresso.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Bospadenstoel crème soep.
    Haasfilet met crème van pompoen, knolselderie, kweepeer en twee stengels gefrituurde schorseneren.
    Na Tarte tatin met peer.
  • joop60joop60 Gebruiker
    @Marcus
    Klinkt behoorlijk gecompliceerd.
    Kan me ook niet voorstellen hoe het smaakt
    maar is vast erg lekker.
    Nasi met geroosterd vlees en een salade
Log in of Registreer om te reageren.