Eerste bezoek longarts, wat te verwachten?

09-09-2018 om 11:21 uur

As donderdag heb ik m’n eerste bezoek aan de longarts .

Ik ben eind juni verkouden geworden, van de een op andere dag werd ik wakker met een extreem dik oog, flink verkouden en wat verhoging .
Na twee weken ben ik langs de huisarts gegaan omdat ik steeds zieker werd. AB gehad maar die werkte niet echt, ondertussen begon ik steeds meer te hoesten en raakte ik steeds voller. Huisarts luisterde naar m’n longen die schoon klonken . Doorgestuurd naar de kno arts. Daar is een scan gemaakt van m’n hoofd maar die was helemaal schoon.
Daarom wordt ik nu naar de longarts doorverwezen .
Ondertussen hoest mezelf een breuk, m’n ribben zijn flink gekneusd van het vele hoesten. Ik reutel diep van binnen, het slijm wat ik ophoest is weinig , maar heel taai en etterig- groen.
Ik heb nauwelijks nog puf om iets te ondernemen , lange afstanden fietsen doe ik niet meer omdat ik er geen energie voor heb .
Gewoon lopen op de loopband in de sportschool gaat, met heel veel hoesten, wel gewoon goed .
Ik heb geen koorts, eerder ondertemperatuur .
Ik vraag me af wat ik heb , mijn vader is bekend met longemfyseem en bronchitis . Maar kan dit zomaar van de een op andere dag ontstaan ?

En wat kan ik de eerste keer bij de longarts verwachten ...?

Login of registreer om te reageren
09-09-2018 om 20:04 uur

Verwacht veel vragen, lichamelijk onderzoek en veel vervolgonderzoeken en nog weinig concrete plannen.

Login of registreer om te reageren