Nieuw Lid

09-09-2018 om 10:10 uur

Hallo allemaal

Sinds 31 augustus 2018 werd bij mij longembolie met trombosebeen geconstateerd.
Hier mijn verhaal over hoe het is verlopen.

Als beroep ben ik vrachtautochauffeur, voornamelijk in de nachtdienst. Werkzaamheden die mij goed bevalt, waarbij ik niet lichamelijk zwaar hoef te tillen of stress dan wel druk ervaar van planning.
Twee dagen vóór het bewezen is heb ik nog gewoon gereden of er niks aan de hand was. Maar bij thuis komst in de ochtend voelde ik een hevige pijn in de rechter zijde van mijn lichaam. De pijn werd met de minuut heviger, zodat ik het nog net tot 08.00 uur kon uit houden om de huisarts te bellen. Eenmaal bij huisarts aangekomen bleef de pijn aanhouden en kreeg na zijn bezoek een morfine spuit . Huisarts stuurde mij direct naar ziekenhuis om foto's te maken.
Uitslag foto's één dag later. Om mijn werk te kunnen uitoefenen ben ik aanstonds naar bed gegaan en heb die hele nacht niet echt veel bijzindere klachten gehad. Medicatie zoals paracetamol in genomen.
Naarmate de ochtend vorderde voelde ik wel dat ik met het rechterbeen sleepte. Omdat ik deze nacht een lange broek aan had kon ik niet zelf en terplekke controleren wat dat was. De pijn was niet zo hevig om ook te controleren hierop.
Bij de huisarts in deze ochtend kreeg ik de uitslag van de foto's. Ik vertelde de huisarts ook van mijn been en deze vertelde mij dat "totdat het tegendeel bewezen is - Longembolie met trombose been". Onmiddelijk en direct naar ziekenhuis.

In ziekenhuis in na diverse onderzoeken oa. hartfilmpje, bloedprikken, ct-scan longen. Werd dus bewezen dat het idd longembolie was met trombosebeen.
Ziekenhuis opname heeft 5 dagen geduurd.

Login of registreer om te reageren
09-09-2018 om 10:56 uur

Dat zal wel schrikken geweest zijn voor jou, zeker omdat je tot iets ervoor nog aan het werk was.
Goed dat je de huisarts snel hebt gebeld, en je snel verder onderzocht bent.
Ik wens je een goed herstel!

Login of registreer om te reageren
09-09-2018 om 11:39 uur

Poeh! Wat een verhaal.
Het idee dat er ergens een propje zit wat aan de wandel kan gaan, zou mij de rillingen geven.
Gelukkig, neem ik aan, ben je nu met bloedverdunners aan de gang?

Sterkte en neem de tijd om ervan bij te komen.

Login of registreer om te reageren
10-09-2018 om 08:22 uur

Dank allen die tot nu toe gereageerd hebben.

> IlseB. Schrikken viel wel mee. Heb een aantal dagen nodig gehad om te beseffen WAT er is gebeurt.
> Balling. Ja, bloedverdunners 2x daags 1 tablet. Vooralsnog 1e half jaar.

Login of registreer om te reageren
10-09-2018 om 10:59 uur

Je beseft ook pas achteraf wat er allemaal had kunnen gebeuren hé.
Welke bloedverdunner moet je nemen? Zelf neem ik marcaumar.

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 06:28 uur
Reactie op IlseB

Je beseft ook pas achteraf wat er allemaal had kunnen gebeuren hé.
Welke bloedverdunner moet je nemen? Zelf neem ik marcaumar.

Eliquis.

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 17:27 uur

Als ik me niet vergis is dat een bloedverdunner waarbij je niet je inr moet laten controleren, het werkt op een andere manier. Het maakt ook niet uit hé, al het maar werkt.

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 19:20 uur
Reactie op IlseB

Als ik me niet vergis is dat een bloedverdunner waarbij je niet je inr moet laten controleren, het werkt op een andere manier. Het maakt ook niet uit hé, al het maar werkt.

Ja, klopt. Ik hoef niks te controleren.
Dan wist ik wel wat "inr" is.
Heb het antwoord al gegoogled.

Login of registreer om te reageren