Longembolie door lipo

08-09-2018 om 19:33 uur

Hallo allemaal. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Larissa en ben 41 jaar. Sinds 22 aug weet ik dat ik longembolie heb, in beide longen meerdere propjes...Was de dagen ervoor erg benauwd en kortademig en na het bezoek aan de huisarts werd eea al snel duidelijk. Bloed was niet goed en na de ct-scan kreeg ik de diagnose. 1 nacht in het ziekenhuis geweest en toen weer naar huis met boekje over le en pillen. Volgens de artsen komt het bij mij van de pil en recente vliegreis (van 4 uur). Zelf denk ik dat een liposuctie aan mijn buik, begin juni, er ook mee te maken heeft. Ik denk zelfs dat het misschien wel in de buik is ontstaan maar volgens de artsen is een lipo geen echte buikoperatie. Daar moet je het maar mee doen. Ik ben nog niet aan het werk, want heb echt mn goede en slechte dagen. Soms kan ik gewoon alles doen en dan ben ik weer een dag heel angstig door de kortademigheid en benauwdheid en kan ik niets. Heel frustrerend. Heb Apixaban gekregen voor 6 maanden. Krijg je daarna eigenlijk een scan om te weten of alles weg is. Heb as maandag de eerste afspraak bij de internist en hoop dat ik dan veel vragen kan stellen...

Login of registreer om te reageren
10-09-2018 om 20:01 uur

Vandaag bij de internist geweest en veel vragen beantwoord gekregen. Ben nog wel op zoek naar ervaringsverhalen.. iemand??

Login of registreer om te reageren
10-09-2018 om 20:44 uur

Goed dat je al veel info hebt gekregen van de arts.
Je vraagt naar ervaringen, ik heb ook longembolen met longinfarcten gehad in beide longen, maar mijn verhaal is totaal anders dan bij jou, daardoor kan ik je geen raad geven.
Ik hoop dat je goed herstelt.

Login of registreer om te reageren