Neuscanules

06-09-2018 om 10:20 uur

Dag allemaal,
Zijn hier nog meer mensen die neuscanules gebruiken voor de zuurstofconcentrator?
En hoelang doe je dan met eentje?
Bij mij beginnen ze soms na 5 dagen al te reutelen (alsof er vocht in zit). Overdag heb ik daar niet zo'n last van, maar 's nachts kan ik niet slapen van dat geluid dus dan wissel ik 'm toch maar om.
(Her)kennen jullie dit?
En gaan ze bij jullie soms ook zo'n pijn doen achter de oren? En (wat) doe je daar dan wat aan?
Wat zijn jullie ervaringen?
Bvd!

Login of registreer om te reageren
06-09-2018 om 10:43 uur

Ik herken het, door een paar keer te bijten in de slang rondom de neuspinnen verdwijnt het weer. Stom maar het werkt;). Het is bij mij zout van het spoelen van mijn neus of dat andere uit je neus.

Ik krijg niet zoveel brilletjes vergoed dat ik elke vijf dagen een nieuwe kan pakken. Ik krijg er maar beperkt opgestuurd. Ik denk 5 soft voor mijn vaste concentrator en vijf 1616( de kleinste) voor mijn inogen voor onderweg

Groet
Jippie

Login of registreer om te reageren
06-09-2018 om 11:35 uur

Hier in Z.witserland krijg ik er in principe voor elke maand een, maar heb er wel meer gekregen voor t geval hij om wat voor reden dan ook eerder vervangen moet worden.
Ik vind een maand ook wel lang eigenljjk, hoewel ik het niet 24/24 gebruik. Maar op den duur wordt hij minder flexibel merk ik en dan gaat t irriteren.
Ik heb in principe thuis geen bevochtiger erop. In t ziekenhuis wel en als k dan veel water in de slang heb zet ik de zuurstof even maximaal en dan blaast hij het er zo uit. Concentrator thuis is daar denk ik niet krachtig genoeg voor. Ik vind de tip van jippie grappig en ga k zeker uitproberen als t zover is :)

Login of registreer om te reageren
06-09-2018 om 11:37 uur

Ja die pijn bij je oren heb ik vooral s nachts als k op mn zij lig... dan weet k amper meer hoe te liggen en gooi k de slang t liefst uit.. wat ik dan soms ook wel doe /:) ik heb er dus ook geen oplossing voor.

Login of registreer om te reageren
06-09-2018 om 22:41 uur

De soft is fijner voor je oren! Ik slaap ook vaak rechtop met een hand onder mijn wang en toch op mijn zij gedraaiddmet een Voedingskussen onder mijn buik!

Login of registreer om te reageren
07-09-2018 om 11:57 uur

Dank jippie en Edelweiss voor jullie reacties.
Ik heb allebei jullie trucjes geprobeerd: hielp wel!
Mijn concentrator gaat maar tot 5 maar het blaast toch wel wat vocht weg denk ik.
En met dat drukken (bijten) druk je er misschien ook wel wat uit.
Hoop dat 't vandaag overdag niet terugkomt. Maar dan ga ik jullie methodes 1 voor 1 proberen.
@jippie: hoe vaak krijg jij 'brilletjes' opgestuurd? Als ik ze bestel (per email, bij Vivisol)
sturen ze mij er 4, er is nooit gezegd hoelang ik ermee moet doen. Ik probeer 2 á 3 weken. Maar heb eens gevraagd of ze wisten wat ik aan dat reutelen kon doen en toen kreeg ik als reactie dat ik dan 'n nieuwe moest nemen.
@Edelweiss: 'n maand lijkt me wel lang om met zo'n ding te doen!
@jippie & @Edelweiss: 's Nachts maak ik de zuurstofslang vaak met een haarclipje vast op de bovenkant van mijn achterhoofd. Clip 't dan vast aan mijn haar, dan zit het tenminste 'n tijdje niet achter mijn oren. Maar dat gaat alleen maar als je 'n rustige slaper bent, denk ik.
Fijn om wat ideeën uit te wisselen!

Login of registreer om te reageren
09-09-2018 om 18:11 uur

Er bestaan van die hoesjes die je om de neusbrilletjes kan doen bij je oren heb ze ooit gekregen in het revalidatiecentrum. Want op een gegeven ogenblik staan er gewoon deuken in je hoofd. Weet niet of de zuurstofleverancier ze ook levert!

Login of registreer om te reageren
09-09-2018 om 20:21 uur

Goed idee Daysy. Zal 's informeren
Heb vandaag geexperimenteerd met een haarband. (Stretch)haarband om mijn hals, zuurstofcanule (waarom heet dat brilletje?) onder de neus en dan over het hoofd naar het achterhoofd en dan haarband erover heen. Bleef goed zitten. Kijken of het vannacht ook goed gaat.
Anders misschien canule aan beide zijden vastspelden o.i.d.?
Raar dat er eigenlijk zo weinig oplossingen voor zijn terwijl zoveel mensen er last van hebben!

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 10:49 uur

Het moest dit plaatje zijn:
http://i68.tinypic.com/2nqcvwm.jpg
Dit zijn de clipjes die ik gebruik.
Haarband blijft 's nacht niet goed zitten.
Ben ook begonnen om 1 aparte canule voor overdag en 1 voor 's nachts te gebruiken.
Die voor 's nachts bewaar ik dan overdag in een afsluitbaar zakje zodat er zo weinig mogelijk zuurstof bijkomt. Heb het nu 2 nachten gedaan.
Ben benieuwd of het nu langer 'reuteloos' blijft :)
Hoe doen jullie dat eigenlijk onder de douche en/of als je je haar wast? Dan kan er misschien ook wel water in de canule komen?

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 13:05 uur

Toen ik vorig jaar moest beginnen met 24-7 zuurstof werd er gezegd door de installateur van Meddidis dat je 2 weken met een neusbrilletje mag doen. Ik heb toen een zak vol gekregen en later nog een aantal extra gekregen. Maar na 2 weken heb je echt wel een nieuwe nodig hoor, ze worden idd. erg hard.
Fritss.

Login of registreer om te reageren