Te veel hooi…

04-09-2018 om 16:00 uur

Wat een idioot drukke week heb ik achter de rug en ook nog zo’n week te gaan. Of het verstandig is, nee niet echt, of eigenlijk echt niet!!

Zoals ik jullie vorige week al heb verteld, we zijn begonnen aan de keuken. Heel leuk, maar wat een klus en wat een zooi. Zelf doe ik niet meer zo veel ervoor, het is nu vooral Dave zijn project. Ik regel wat regeldingen en haal zo nodig iets bij de bouwmarkt (zolang het niet te groot is). Verder ruim ik dagelijks de keuken en kamer op, dat is al een hele klus op zich. Want hoe voorzichtig we klussen, overal ligt dagelijks wel een laagje stof.

Ook moest de oude keuken naar de stort en gipsplaten gehaald worden, samen met Dave zijn we daar vorige week mee bezig geweest. ’s Middags kwam iemand van IKEA de keuken inmeten en eind van de dag zou onze klusjesman komen om te kijken wat wij gaan doen en wat hij en dan nog in welke volgorde. Ik was zo blij met een middagje rommelen op mijn hobbykamer, maar helaas… daar ging de deurbel, onze klusjesman was heel wat eerder en daar ging dan ook mijn rustige middag. Nadat de klusjesman weg was zijn we boodschappen gaan doen in de bouwmarkt.

De dagen erna stonden weer in het teken van onder begeleiding sporten, opruimen en eten koken. Het klinkt niet veel, maar als je moe bent is dat veel. Daarnaast moest ik ook nog even naar de internist (wat een heel fijn gesprek was, ze snapt dat ik me niet goed voel en dat ik zoek naar antwoorden) en hadden we het weekend vol met 2 verjaardagen en een avondje met vrienden.
Meestal zeg ik het af als het me te veel word, maar dat vond ik zo niet leuk… dus onverstandig zijn we toch overal maar heen geweest, verder heb ik vooral veel het bed gezien afgelopen weekend.

Gister begon mijn dag met bloedprikken in de praktijk van de huisarts, helaas, ik ben verkeerd voorgelicht en moet door naar het ziekenhuis, ik stap weer op mijn fiets. Daar aangekomen gaat het vrij snel, dan ben ik aan de beurt. Tien buisjes bloed word er afgenomen, dan mag ik weer naar huis. Eenmaal thuis begint Damaris te zeuren, ze moet eruit en ik ga wel weer (het lopen gaat steeds beter, het lijkt gelukkig met haar pootje goed af te lopen). Terwijl ik onze ronde loop voel ik me steeds meer niet lekker worden, vindt je het gek? Ik niet. Het is inmiddels bijna 11 uur en ik ben nog nuchter, heb een behoorlijk stuk gefietst en ben 10 buisjes bloed armer. Eenmaal thuis snel 2 crackers smeren en eten. Na het eten besluit ik mijn kledingkast maar eens op te ruimen.

De helft van alles wat er in mijn kledingkast ligt had ik vorige week uit frustratie al op het bed van de logeerkamer gedumpt, want niets paste me meer, echt helemaal NIETS!!! Ik was er zo boos over… Dus nu werd het hoog tijd dat ik die kast maar eens grondig ging opruimen, alle maatjes 36, 38 en de 40-gers (die al jaren boven in de kast lagen) zijn de vuilniszak in verdwenen, de kleding die me net niet passen boven op het schap en de kleding dat me goed past netjes gerangschikt in de kast gelegd.

Ik dacht, zoveel werk is het niet, maar toen ik bijna klaar was, was ik gesloopt en was het geen uurtje verder, maar inmiddels al bijna 6 uur en dus zeker 5 uur werk… Daar ging mijn middagslaapje, gelukkig hoefde ik niet meer eten te koken, dat stond nog klaar van de avond ervoor.

Vanmorgen stapte ik weer vroeg uit bed, want helaas, ook vanmorgen mocht ik niet uitslapen. Maar verder heb ik vandaag wel een relax dag, gister heb ik mijn agenda maar eens goed bekeken voor de komende week, want dit gaat niet goed! Even hier wat, even daar wat, alles kort op elkaar gepland… dus al het hoog nodige staat er nog in, de rest is eruit en voor het hoog nodige heb ik extra ruimte ingepland, zodat ik niet iets in een uur hoef te doen, maar een halve of soms zelfs een heel dagdeel ervoor heb, ben ik dan eerder klaar dan kan ik lekker iets voor mezelf gaan doen! Dus vandaag had ik niet veel, een paar boodschapjes doen, “verplicht” een nieuwe broek halen (ben vandaag uit mijn oude gescheurd), een stukje fietsen en verder lekker thee drinken met mijn vriendin. Heerlijk zo’n rommeldagje!! Mijn vriendin heeft meteen heerlijk gekookt voor vanavond voor ons, zodat ik even wat meer aan mezelf kan denken en daar ben ik zo blij mee!

Zo meteen even omkleden, want het sporten ging vandaag wel door… en dan een rondje met mijn meisje lopen. Hopelijk is Dave vanavond op tijd thuis, dan kan ik na het eten nog even lekker boven op onze hobby-kamer wat aanrommelen, het lijkt me zo heerlijk!

Te veel hooi… dat is het zeker en ben er ook moe van, maar gelukkig heb ik het hooi voor deze week wat meer kunnen doseren en is de vork weer goed te dragen.

Lieve mensen, volgende week vertel ik jullie meer over hoe het was bij de internist.
Dag lieve mensen! Geniet van het leven en neem vooral niet te veel hooi op je vork, dat maakt het leven zo zwaar!

Login of registreer om te reageren
04-09-2018 om 16:28 uur

Dit klinkt inderdaad als een pittig volle agenda! En ik snap je zoooo goed dat je alles wil doen.
En wat fijn dat het met Damaris beter gaat:D
Succes met plannen komende week en ben benieuwd wat de internist voor je kan doen:)

Login of registreer om te reageren
07-09-2018 om 09:11 uur

Zeker @Nckiie, maar gelukkig helpt Dave zo veel mogelijk en heb ik vanmiddag onverwachts niets te doen, heerlijk!!!

Login of registreer om te reageren