Schimmel/vocht matras

30-08-2018 om 11:58 uur

Beste,
Ik heb in de woning van mijn vriend astma ontwikkeld. Dit was een oud hoevetje met enkel houtkachel als verwarming, tapijt,geen isolatie, pleisterwerk viel van de muren, schimmel niet overdreven veel, maar op sommige plekken waren wel zwarte schimmelplekken te zien. Ik heb sowieso gevoelige sinussen. We hebben na 2 jaar een goed droog huis gekocht maar zijn zo stom geweest om de matras uit het oude huis mee te nemen en enkel te laten reinigen. Ik ben dus nog een jaar ziek gebleven tot we nu nu budget hadden om nieuwe matras te kopen en alle klachten van de 1 op de andere dag over waren. Klachten waren spierpijn, veel pijn op de borst, gewrichtspijn, tintelingen, vermoeid. Ik neem relvar en ventolin maar de pneumoloog vond het niet nodig om een jaar terug toen de klachten bleven aanhouden een provocatie en allergietest te doen zoals de neus keel oor arts had voorgeschreven. Ze hebben twee jaar terug bloed afgenomen en ik was een klein beetje allergisch op schimmel en niet op huisstofmijt. Wat kan dit nu geweest zijn?

Groeten,
Charlotte

Login of registreer om te reageren
03-09-2018 om 14:27 uur

Beste Charlotte,

Wat het precies geweest kan zijn is lastig te zeggen. Misschien dat er toch ook wat schimmel in het matras heeft gezeten waar je op reageerde. Het is in ieder geval wel duidelijk dat het probleem te maken heeft gehad met je matras. Fijn dat je klachten nu over zijn.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren