Hoe voel jij je vandaag? #159

GwennyGwenny Administrator , Gebruiker, Moderator, Schrijver
Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #158
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• goudvisjegoudvisje Gebruiker
    @anna50, misschien ook nog een goede tip voor jou, om misschien eerder een nieuwe atrovent te nemen, soms is t eerder op dan t lijkt
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    goudvisje schreef: »
    @anna50, misschien ook nog een goede tip voor jou, om misschien eerder een nieuwe atrovent te nemen, soms is t eerder op dan t lijkt

Nee, dat is het niet. Ik heb 1 week geleden een nieuwe genomen. Was me trouwens al eerder opgevallen dat je bijtijds een nieuwe moet nemen. :)

Het is ook elke keer in de middag. Ben nu wel een beetje verkouden kan ook meespelen denk ik. Nog 1 week en dan weer naar de LA.

Voor alle zieken beterschap!
    @anna50, ik had in vorige topic al geschreven van hoe voel je je vandaag dat het ook de copd kan zijn, weersveranderingen spelen miscchien mee.
    Ik zelf heb de hele dag wel zulke momenten, zo gaat het redelijk en zo hijg ik als een paard, t is een grillige ziekte.
    Verkoudheid zal ook meespelen, t is vervelend genoeg, sterkte.
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @goudvisje Zo vervelend dat je gewoon af en toe niet weet waardoor het komt. Zou een stuk makkelijker zijn als je het wel weet denk ik. hahaha Je blijft gissen.
    Ik weet niet of het verstandig is, maar ik wil vanmiddag i.p.v. Atrovent 1 pufje van de foster nemen. Ik wil kijken hoe ik daarop reageer. Wat denk jij?
    @anna50, dat kun je uitproberen maar ik zou niet uit mijzelf de inhalaties verhogen, dat zou ik toch even overleggen, 1 x uitproberen kan vast wel maar wel aan t maximum houden.
    Met copd kun je niet altijd een reden geven, ja de reden is :copd zegt mijn longarts dan.
    Als je het opeens veel slechter hebt dan natuurlijk overleggen maar die benauwde momenten op een dag,horen er wel bij, jammer genoeg.

• Anna50Anna50 Gebruiker
    @goudvisje je hebt gelijk. Ik ben ook geen persoon die maar op goed geluk medicijnen gebruik. Vraag het ook altijd. Ik moet leren dat het erbij hoort, maar dat is erg moeilijk.
    @anna50, ik herken het hoor, heb er jaren in geoefend :) accepteren lukt nog steeds niet maar ik doe het ermee...weinig keus ook hahaha.
    Nee uitkijken met medicijnen, 1 x uit proberen zal vast kunnen maar voor sommige benauwde momenten zit er niets anders op dan uitzitten en je rust nemen, we willen vaak teveel en als t dan niet lukt balen we.
    De inhalaties helpen wel iets maar ze kunnen nooit alles opheffen omdat de luchtwegen chronisch vernauwd zijn.
    Sterkte en geef het de tijd, we hebben ook moeten leren lopen dus dit moeten we ook leren :)
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @goudvisje Zal het proberen, moet wel. :)
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Anna50 hopelijk heb je vandaag een betere dag:) het is allemaal lastig en je wil inderdaad een verklaring, die zoek ik ook continu.

Vandaag weer naar de longarts geweest en antibioticakuur nummer 3 erbij, prednison mag ik wel stoppen gelukkig. Verder thuis weer 4x per dag vernevelen, bloed is afgenomen, longfoto gemaakt en als daar iets raars uitkomt word ik gebeld. Over 2 weken weer terug voor controle in de hoop dat het dan weer een stuk beter gaat! Hij denkt niet dat het een virus is, omdat het nu al 3 weken lang bezig is en het niet verbetert. Verder niet heel veel besproken, vooral hoe we dit nu stabiel kunnen krijgen dan gaan we daarna weer verder kijken. Want die aanhoudende koorts duidt in ieder geval op een infectie, aangezien de bezinking ook flink verhoogd is.

Voor alle zieken beterschap!
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @Nckiie Heb jij nou de diagnose Astma? Dat is me niet duidelijk.

Gelukkig dat je mag stoppen met de pred. het kan wel soms voor verlichting zorgen. Maar weer een AB, is toch ook niet goed hè. Ik hoop zo voor je dat er nu iets uitkomt. Want zo rommel je maar wat aan. :(
    Dikke knuf. Hou je taai. :) xxx
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Beterschap nckii.
    Heb he inmiddels al uitslag van de kno scan?
    @Nckiie, 3 x is scheepsrecht, dus wie weet de 3e kuur ook wel.
    Ik hoop t voor je,gelukkig mag je vernevelen dat kan soms wat opluchten.
    Sterkte en beterschap!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Ja de diagnose is astma, sowieso niet-allergisch want totaal IgE is laag en verder kwam er bij specifieke allergieën ook niks uit. Verder hebben we ons beperkt tot deze klachten en bespreken we over 2 weken de rest, omdat dit nu even prioriteit heeft.
    De scan van de kno-arts was schoon:)
    En daar gaan we voor 3x scheepsrecht!
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    @Nckiie fijn dat je nu de definitieve diagnose hebt, nu hopen dat je het gauw onder controle krijgt. Sterkte.

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en testen gehad en ik pas niet in de revalidatie van het ziekenhuis, mijn conditie is veel te goed voor conditie opbouw daar (dat wist ik al en gaf leeuwarden ook al aan) nu verwijzing naar een sportarts of die nog wat met mij kan en afspraak met Lvp over paar maand voor een plan wat te doen wanneer het slechter gaat etc. Nu schoon aan de latten en half uur na de test weer flink benauwd... Ach ik leer zelf langzaamaan het beste hoe ik met alles om moet gaan en daar vertrouw ik momenteel het meest op.
    @bloempje74, wel fijn dat je conditie zo goed is,afwachten hoe t dan verder gaat met de sportarts , lekker bijkomen nu, vemoeiende testen zijn het
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Bloempje74 wat positief dat je zo’n goede conditie hebt! Hopelijk heeft de sportarts nog wat goede tips voor je en de lvk
    @goudvisje @Nckiie zeker vermoeiende testen.. mijn fysio en het expertise centrum zeiden beide al steeds dat mijn long problemen niks met mijn conditie te maken heeft, alleen mijn eigen LA geloofde dat nog niet echt nou nu heeft hij bevestiging haha...had wel vooraf medicatie gebruikt anders was het niet gelukt en dan kom je thuis vertel je dat je conditie boven gemiddeld is (merk ik zelf weinig van, alleen als het heel goed gaat) kijken ze me aan van o dus je hebt niks en bent een aansteller... Jammer weer.. Nu op bed flink last tussen de schouderbladen en benauwd..
    @bloempje74,dat is zeker jammer weer, dat je conditie op peil is, is mooi meegenomen ook mbt longen maar zegt niets over je longziekte.
    Alleen kun je na ziek zijn vaak wat meer opvangen door je goede conditie en val je niet zo ver terug, kan me voorstellen dat je even dik teleurgesteld bent als je omgeving zo reageert, dan snappen ze er dus niks van, sterkte en knuffel!
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Bloempje74 schreef: »
    @Nckiie fijn dat je nu de definitieve diagnose hebt, nu hopen dat je het gauw onder controle krijgt. Sterkte.

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en testen gehad en ik pas niet in de revalidatie van het ziekenhuis, mijn conditie is veel te goed voor conditie opbouw daar (dat wist ik al en gaf leeuwarden ook al aan) nu verwijzing naar een sportarts of die nog wat met mij kan en afspraak met Lvp over paar maand voor een plan wat te doen wanneer het slechter gaat etc. Nu schoon aan de latten en half uur na de test weer flink benauwd... Ach ik leer zelf langzaamaan het beste hoe ik met alles om moet gaan en daar vertrouw ik momenteel het meest op.

Volgens mij heb je vooral revalidatie nodig hoe je met je longziekte omgaat, Hoe je je energie verdeelt. Valt deze revalidatie nu ook weg?

Jammer dat je omgeving zo reageert. Maar uh... mij snappen ze ook vaak niet. Het zij zo
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Bloempje74 jammer dat ze het niet snappen:( alhoewel ik wel bevat dat het ook heel lastig te snappen is als je het niet zelf voelt. Maar het maakt het niet makkelijker voor jou zo!

Wat een verademing kan regelmatig vernevelen met de juiste dosering geven! Voel me nog steeds hondsberoerd, maar gelukkig nu al niet meer zo benauwd als afgelopen ochtenden, toen vernevelde ik echt alleen bij een heftige aanval. Het eerste stapje richting herstel is voorzichtig gezet:) hopelijk slaat de nieuwe abkuur snel aan:D
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @Nckiie Fijn dat het nu de goede kant opgaat. Vernevelen is fijn het dringt dieper de longen in. Hoop dat je je gauw beter voelt. :)
    @Nckiie, dat is in ieder geval al heel fijn, hopelijk is het echt 3 x is scheepsrecht en knap je vlug op!
  • StefanieStefanie Gebruiker
    Heb je nu 3x dezelfde AB gehad of steeds een andere? Het lijkt me zo veel?
  • NckiieNckiie Gebruiker
    3x een andere en ja ik vind het ook heel veel!
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Waarom niet eerst een kweek?
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Daantje geen idee, kan helaas niet zijn gedachten lezen
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Kan je toch ook zelf voorstellen? Alsmaar op de gok antibiotica slikken is ook niet goed.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Ja dat kan ja, maar als ik me enorm ziek voel ben ik niet zo adrem, daarnaast heeft de arts jaren gestudeerd en lijkt het me niet dat hij voor niks antibiotica geeft:) hij zei ook dat hij niet denkt dat het een virusinfectie is, omdat het zolang duurt.
    Er wordt nu ook een sputumkweek afgenomen, probleem is alleen dat ik te weinig ophoest.
  • StefanieStefanie Gebruiker
    Ik vind het ook wel een risico om 3x op de gok een andere AB te kiezen. Is toch ook weer een aanslag op je gestel.
    @goudvisje dank je en ja best teleurstellend als je eigen gezin zo reageert, ook al zeggen ze grapje er achteraan.
    @emsepems dat is ook wat ze in leeuwarden zeiden, maar denk dat ze in het ziekenhuis niet weten wat ze met mij aan moeten...ik haalde dat ook aan en ze zeiden we gaan eerst kijken wat de sportarts zegt en dan over 3 mnd. naar LVK voor verder info.. Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in en denk dat ik zelf overal achter moet komen.
    @Nckiie ik snap ook wel dat het voor mensen lastig is te snappen hoe longproblemen in elkaar zitten.
    Fijn dat het vernevelen goed werkt.
    En dat slijm ophoesten heb ik ook moeite mee haha.

Kan vandaag goed merken dat ik gister mijn longen flink op hun donder heb gegeven.. Ook de mist vanochtend vond ik niet fijn.. Veel slijm, hoesten, benauwd en zie er uit als een zombie..wat een verschil weer met gister.
«137
Log in of Registreer om te reageren.