Elektrisch verstelbare lattenbodem

28-08-2018 om 10:53 uur

Hee,

Binnenkort krijg ik een nieuw bed en hierbij wil ik een elektrisch verstelbare lattenbodem aanschaffen, zodat ik niet 20 kussens onder mijn matraseind hoef te schuiven om te kunnen slapen. Aangezien meer mensen met longproblemen niet plat kunnen slapen, zijn er vast mensen met ervaringen en weten waar ik op moet letten. Ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer.

Dus:
Hebben jullie tips waar ik op moet letten, iets wat juist heel goed is of juist helemaal niet.

Alvast bedankt voor het meedenken:)

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 12:33 uur

Zorg dat je een bed hebt wat of dicht is of waar je goed onder kan stofzuigen en neem een anti allergisch matras.

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 12:36 uur

@daantje anti-allergisch matras heb ik al:D en er komt inderdaad een heel dicht bed. Daarnaast heb ik ook al anti-allergische dekbedden enzo, ondanks dat ik geen inhalatie-allergieën heb hebben we wel al eventuele maatregelen getroffen. Dankje!

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 15:16 uur

Bij verstelbare lattenbodem is t belangrijk dat niet alleen een klein stukje van je hoofd omhoog gaat, maar het hele bovengedeelte, vanaf je heupen ongeveer zegmaar. (Hier in Z.witserland zijn er namelijk 2 soorten en die eerst genoemde voldoet niet aan het doel waar wij het voor onze longen voor nodig hebben.)
Je moet met je hele bovenlichaam omhoog kunnen en niet alleen je hoofd...
Verder geen tips, maar wel dat t een uitkomst is!!

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 16:54 uur

Als je trouwens verwacht dat je hoofdeind vaak omhoog staat, wordt het er natuurlijk alsnog stoffig onder en is een dicht bed misschien juist niet handig.

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 16:55 uur

Flauw natuurlijk. In een normaal bed kun je maar op 1 manier verkeerd liggen, in een elektrisch verstelbaar bed zijn de mogelijkheden eindeloos.
Ik zou niet direct aan een elektrische denken maar een die je met de hand kunt "opkrikken tot ie goed staat.
Aanzienlijk goedkoper........

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 17:16 uur

@daantje daar heb je gelijk in! Ik ga nog eens even goed kijken naar bedden. Heb nog niks besloten:)

@balling haha ja alleen heb ik vaak de kracht niet de laatste tijd dus lijkt mij elektrisch verstelbaar fijner, dan heb ik geen hulp nodig om mijn bed te verstellen. Dan besteed ik liever mijn geld in 1x goed uit, het is toch een duurzame aanschaf dan dat ik straks spijt heb dat ik geen elektrische heb gekocht, maar het scheelt wel een hoop geld ja!

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 17:21 uur

@Nckiie

Het was ook maar een ervaring die ik had in het ziekenhuis nu bijna 20 jaar geleden.
Mijn buurman had nog een "oud" bed, ikzelf een nieuw en die kon inderdaad ook helemaal ingeklapt worden.
Lag voor geen meter. Vandaar. Beetje dollen!

Verwen jezelf maar gerust, hoor. Goed zijn voor je zelf.

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 17:47 uur

@balling haha maar in een “normaal” bed kan ik ook op 100 manieren fout liggen:p
Misschien helpt het verwennen een beetje en word ik spontaan beter:D

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 17:58 uur

Als je nu trouwens een nieuw, duur bed gaat kopen zou ik goed nadenken over de maat. Nu woon je nog thuis maar je bent wel op een leeftijd dat je binnen de levensduur van je nieuwe bed, misschien op jezelf gaat wonen. Zou zonde zijn als je dure bed dan in de logeerkamer belandt.

Bedden van Ikea raadt ik trouwens af. Ze zijn gewoon niet degelijk.

Login of registreer om te reageren