Kortademig en duizelig

28-08-2018 om 00:34 uur

Hallo,

Ik heb na aanleiding van een gevoel van tekort aan zuurstof enkele dagen geleden mij gemeld bij mijn huisarts, deze gaf aan dat ik enkel aan het hyperventeleren was.
Dit gevoel van en niet vullen van mijn longen houd nu al een week aan en ook een constant gevoel van duizeligheid gaat hierbij gepaard.
Ik rook al 9 jaar van mijn 25 jaren oud en dit heeft natuurlijk geen positieve werking hierbij. Enig idee of ik dit gevoel nog een week langer moe t uitzitten of opnieuw aan de bel trekken?
Ik heb in verband met mijn auto imuunziekte wel een eventuele link met bloedarmoede gevonden maar dat is google-dokteren.

Iemand tips?

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 08:37 uur

Hallo, wanneer je het niet vertouwd zou ik opnieuw naar de huisarts gaan, vooral als dit zo ineens is ontstaan, ook aan hyperventileren valt iets te doen.
Of laten bloed prikken ivm evt, bloedarmoede
Maar het allerbeste daarbij is ook stoppen met roken, dat weet je zelf denk ik ook wel, bedoel het ook niet belerend,maar is t mooiste cadeau voor jezelf en je lijf.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 09:46 uur

Als je het niet vertrouwt zeker nog een keer bellen! Hyperventileren kan ook heel vervelende klachten geven, kan de ha je niet doorverwijzen om het hyperventileren helpen op te lossen?
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 09:49 uur
Reactie op goudvisje

Hallo, wanneer je het niet vertouwd zou ik opnieuw naar de huisarts gaan, vooral als dit zo ineens is ontstaan, ook aan hyperventileren valt iets te doen.
Of laten bloed prikken ivm evt, bloedarmoede
Maar het allerbeste daarbij is ook stoppen met roken, dat weet je zelf denk ik ook wel, bedoel het ook niet belerend,maar is t mooiste cadeau voor jezelf en je lijf.
Sterkte!

Ik sluit me aan bij @goudvisje. Laat je bloed ook testen op B12.

Login of registreer om te reageren
26-10-2018 om 10:41 uur

Hi,

Ik heb hier precies hetzelfde. Ook benauwd en duizelig. Ben bekend met hyperventilatie en wil binnenkort mn bloed laten prikken op vitamine b12. Door vitamine b12 tekort kan je nl ook gaan hyperventileren, paniekaanvallen krijgen etc.

Login of registreer om te reageren
04-11-2018 om 22:38 uur

Ik had het zelfde probleem huis arts nam het ook met een korrelzout totdat ik flauw viel en ik een klaplong bleek te hebben en bleek bij de ct scan dat ik longemfyseem heb (copd) dus vraag een longfuncie test aan als je serieus last heb , ik zelf nam mijn situatie ook met een korrelzout omdat ik 23 ben en dacht zou wel de griep zijn rookte wel 10jaar all nu niet meer dan want dan moet ik dalijk aan de zuurstof nooit geweten dat roken zoveel schade aan kon richten ondanks de advertenties omdat ze vaak zo overdreven zijn geloofde ik ze niet ( niet bij iedereen richt het zoveel schade toe )

Login of registreer om te reageren