door de benen zakken

21-08-2018 om 17:43 uur

Ik ben een astmapatient en heb voor medicatie alvesco en ventolin. Nu ben ik vanmiddag naar de fysio geweest en daarna ben naar de winkel gegaan en in de winkel voelde ik al dat ik thuis niet meer zou halen. Ik heb toen een taxi gebeld en ben bij een naburige bejaardenhuis op een bakje gaan zitten wachten. Toen de taxi aan kwam rijden, wilde ik opstaan, maar dat lukte niet, omdat mijn benen aanvoelde als elastiek. Ik zakte door mijn benen en was duizelig. Ik wilde toen een stap zetten, maar dat lukte niet. Ik viel toen recht voorover op straat vlak langs een betonnen plantenbak. Na hulp van 3 mannen ben ik weer op het bankje gezet en heb daar 10 minuten gezeten. De taxichauffeuse vroeg of ik naar de huisarts wilde en dat vond ik goed. Zij heeft mij tot in de spreekkamer van de huisarts gebracht. De huisarts heeft me goed onderzocht en zei dat ik 2 gekneusde ellebogen had en dat ik zuurstof te kort had in de benen en hoofd. De zuurstof in bloed was 82 Ik heb toen wat zuurstof gehad en het advies het rustig aan te doen.
Heeft dit met mijn astma te maken? Ik heb niet-allergische astma
Ik ben ook al een keer gedotterd en 1 stent geplaatst bij hart.

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 09:00 uur

MarydeReus

Wat vervelend Mary dat je gevallen bent, hopelijk gaat het al wat beter met je. Als je astma goed onder controle is zou het zuurstofgehalte in het bloed hoger moeten zijn. Tenzij je een astma aanval had maar die indruk krijg ik aan de hand van je verhaal. Misschien goed om een afspraak te maken bij de cardioloog om uit te sluiten of de duizeligheid met je hart te maken heeft. Ook zou je de arts kunnen vragen of de astma medicatie nog in orde is. Drukte/stress kan soms invloed hebben op klachten. Je weet zelf waarschijnlijk wel of dit een rol heeft gespeeld bij wat je overkwam. Soms kan hyperventilatie ook zorgen voor duizeligheid. Kortom goed om aandacht te vragen voor je klachten.

Veel sterkte gewenst met je herstel!

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 10:46 uur

Hup naar de huisarts, 82 is echt te laag en het is belangrijk om te weten waarom hij zo laag was. Waarschijnlijk cardiaal (hart)

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 11:27 uur
Reactie op emsepems

Hup naar de huisarts, 82 is echt te laag en het is belangrijk om te weten waarom hij zo laag was. Waarschijnlijk cardiaal (hart)

@Emsepems, begrijp jij waarom de h.a. deze mevrouw zo naar huis heeft laten gaan? Ik dus niet. Die waarde van 82 moet toch onderzocht worden, net zoals jij ook terecht zegt. En wat was de waarde na het toedienen van de zuurstof @Maryde Reus? Sterkte, onverwacht vallen is altijd weer schrikken en je wordt er zo onzeker van.

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 11:31 uur

Thirza, antwoord is nee, vooral niet met de hartproblemrn.
Vind t advies van t longforum ook niet juist. Mijn mening: nu naar dd huisarts, kans op problemen met stent of hart

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 12:04 uur

Eens met Ems en Thirza.
Maar ze komen er soms ook niet helemaal uit, maar t moet zeker onderzocht worden. Zelf ben ik tijdens opname ook eens bewusteloos neergevallen door zuurstoftekort. Maar was toen slecht van mn longen dus redelijk te verklaren. Maar dit zo uit het niets zoals ik uit t verhaal opmaak, lijkt me zeker reden tot nader onderzoek.

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 13:14 uur
Reactie op emsepems

Vind t advies van t longforum ook niet juist. Mijn mening: nu naar dd huisarts, kans op problemen met stent of hart

Ik ook niet, maar durfde dat niet te zeggen. Zo neervallen kan ook duiden op plotse bloeddrukdaling. Ik vind het te gemakkelijk geschoven op stress. Stress hebben we allemaal weleens, maar zo neervallen is echt niet normaal. De taxichauffeuse verdient een pluim voor haar betrokkenheid.

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 14:16 uur

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vandaag weer naar de huisarts gegaan, omdat ik vannacht niet geslapen heb van mijn beide gekneusde ellebogen. Ik had al 8 paracetamol geslikt en hielp niet. Verders kon ik vertellen dat mijn knie ook open was en ik had een blauwe plek op mijn rechter heup. Mijn zuurstof was bij de huisarts toen 94. Nog niet helemaal goed. De fysiotherapeut heeft ook gereageerd en zei dat we het een stuk rustiger aan moeten gaan doen. Hij meet ook regelmatig de zuurstof tijdens de fysio. Maar tijdens de inspanning is hij 99, maar als ik daarna rust neem zakt hij ineens terug naar laag. Verders heb ik geen pijn op de borst, want dan zou het van het hart zijn en moet ik de spray onder de tong gebruiken en dan na 3x gebruiken en dan nog pijn hebben direct 112 bellen. Dit advies heb ik van de cardioloog. Ik had gisteren geen pijn op de borst, maar mijn benen leken wel elastiek en ik was duizelig.Nadat ik zuurstof had gehad bij de huisarts was mijn zuurstof 96, dus ik mocht met de taxi naar huis en met de mededeling dat ik hun altijd mocht bellen op de spoedlijn. Ik was hoofdzakelijk benieuwd of dat zuurstofgebrek aan de astma lag, daarom dit stukje. Na mijn galblaasoperatie was mijn zuurstof ook laag 85 en toen kreeg ik ook extra zuurstof en werd er verder ook niets aan gedaan. Na mijn darmonderzoek 2 maanden geleden was na de ingreep mijn bloeddruk 97 / 37 en mijn zuurstof 86 en toen kreeg ik ook extra zuurstof en mijn bed werd gekiept, zodat ik met mijn benen omhoog lag en mijn hoofd omlaag. Na een half uur mocht ik gewoon naar huis. Volgens mij weten ze zelf niet wat er aan de hand is. Ik weet het ook niet. Daarom mijn vraag.
De taxichauffeuse heb ik via de centrale een flink compliment gegeven

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 14:13 uur

Vandaag naar de longarts geweest. Die gaat een fietstest doen en ook na een half uur rust, blijft de arts er telkens bij en dan word weer het zuurstof gemeten. Ze gaan het uitlokken. Gisteren gebeurde het weer bij de fysio en die heeft alles gezien en heeft gezegd dat ik het tegen de longarts moest vertellen. De longarts neemt contact op met de fysio.
De huisarts heeft me doorverwezen naar de cardioloog vanwege verdenking van hartritmestoornis. Toen ik het ziekenhuis belde voor een afspraak was alles al bekend en zou ik nog deze week een brief thuis krijgen

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 14:17 uur

Fijn dat er serieus naar gekeken wordt! Sterkte

Login of registreer om te reageren