8x klaplong

09-08-2018 om 06:51 uur

Hallo,

Ik heb inmiddels 8x een klaplong gehad, allemaal rechts. Van de laatste ben ik nog herstellende. Inmiddels 1x geplakt met talk, 3x een VATS waarvan 2x met talk en de laatste keer met alcohol. Top vd long is al weggehaald, alles opgeruwd..
Na de operatie van 10 juli is de onderkant vorige week toch weer los gegaan. Te weinig om er iets mee te kunnen doen.
Ik word er gek van. Zijn er geen andere behandelmethodes om dit nu eindelijk is een keer te laten stoppen? Ik kan amper meer normaal leven of het gebeurd weer.
Of een ziekenhuis waar er meer ervaringen zijn met zoveel klaplongen, in mn “eigen” ziekenhuis ben ik nl uniek.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
09-08-2018 om 09:59 uur

Maar liefst 8 keer een klaplong aan dezelfde kant is wel uitzonderlijk.
U komt denk ik in aanmerking voor de meest rigoreuze behandeling: het strippen van het longvlies dat zich aan de binnenzijde van de borstkas bevindt (pleurectomie) in combinatie met het opruwen van het longvlies van de long en plakken met talkpoeder.
De vraag is of dat nu nog mogelijk is omdat de long na de eerdere behandelingen waarschijnlijk deels vast zit en deels los ligt. De ervaring met de behandeling van klaplongen is in veel ziekenhuizen aanwezig, omdat het heel veel voorkomt. Ik zou u niet een bijzonder ziekenhuis kunnen aanbevelen.

Login of registreer om te reageren