8 klaplongen

08-08-2018 om 19:04 uur

Hallo allemaal,

Ik hoop hier wat verder te komen want momenteel ben ik radeloos.
Vorige week uit het ziekenhuis gekomen. Inmiddels 8 klaplongen gehad waarvan 1x geplakt en 3x een VATS. De andere zijn via drainage hersteld. Allemaal aan de rechtse kant.
Het komt er dus op neer dat de vorige VATS operaties niet voldoende hebben geholpen. Nu duimen dat de operatie van paar weken geleden wel zn werk doet. Ben dr bang voor aangezien de onderkant vorige week alweer los lag. (Inmiddels door rust hersteld)
Ik weet niet meer wat ik moet doen en kan doen om het te voorkomen. Ik kan amper meer normaal leven. Ben elke keer net weer aan t werk en krijg ik er weer 1.
Wie hebben er ook zoveel klaplongen gehad? En waar zijn jullie behandeld en is er inmiddels vanaf door welke behandelmethode?

Login of registreer om te reageren
08-08-2018 om 21:48 uur

Ik schrik enorm als ik dit lees. Ik kan je geen raad geven, ik heb een één keer een klaplong gehad als gevolg van een pijnbehandeling.
Ik hoop dat iemand je raad kan geven, en dat je het niet nog eens moet meemaken.
Veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
11-08-2018 om 13:55 uur

Misschien heb je hier iets aan. In 2001 kreeg ik een klaplong en kwam op een kamer te liggen met andere klaplong patiënten. Deze werden geplakt en enkelen gilden van de pijn .Ik had daar geen zin in en heb niet laten plakken. Mijn eigen LA was op dat moment niet aanwezig en toen ik op spreekuurkwam gaf mij gelijk. Hij zei "als je het weer hebt zorg ik dat je het niet weer krijgt' Prompt een jaar later weer een klaplong . Mij LA zei ik zorg dat je het nu niet weer krijgt. Toen de drain er uit kon zei hij "we laten hem nog een paar dag zitten "hij heeft nog 5 dagen er in gezeten. Niet pijnlijk maar een apart gevoel Na 5 dagen zei hij "zo nu krijg je het nooit weer " En ik heb het nooit weer gehad.
Snoepie Misschien kun je hier iets mee Succes en sterkte .

Login of registreer om te reageren