Een onverwachts vruchtbare dag...

07-08-2018 om 19:56 uur

Lieve lezers,

Wat gaat een week soms snel voorbij, dit is zo’n week.

Vorige week heb ik jullie verteld over mijn oor-probleem, gelukkig kan ik vandaag goed nieuws schrijven!!! Afgelopen donderdag heb ik opnieuw een gehoortest gehad, 1 van de 2 gehoortesten is vooruit gegaan, het lijkt er dus echt op dat er een virus zit en die moet langzaam weg gaan. Over anderhalve maand opnieuw een gehoortest en dan hopen dat ook de rest is verbeterd!

Deze donderdag begon even anders dan de planning, normaal zwem ik op donderdag samen met de buurvrouw, deze donderdag zou ze niet mee gaan, dus zou ik alleen gaan. De avond ervoor had ik alles al klaar gelegd, maar blijkbaar was ik zo moe dat ik tot 2 keer toe mijn wekker heb uitgezet en gewoon verder ben gaan slapen… gevolg, ik werd kwart voor 8 wakker en om 8 uur moest ik in de auto zitten. Ik kon wel janken en was dan ook even helemaal van slag, hoe moet ik dat doen? In een kwartier wassen, aankleden, ontbijten, Damaris uitlaten en mijn medicijnen innemen… Ik ren heen en weer en merk dat dit niet gaat werken. Dan besluit ik het zwemmen maar voor lief te laten.

Toch wil ik wat aan het bewegen doen, dus besluit ik maar een klein uurtje te wandelen samen met Damaris. Ik doe een oordopje in met radio Veronica erop en besluit eens een hele andere wandeling te nemen, waarvan ik de paden niet ken, ik kom op leuke plekjes en geniet met volle teugen.

Terug van de wandeling even bijkomen en dan zie ik onze mooie zonnebloem, het vele water geven de laatste weken heeft zijn vruchten afgeworpen. Er zit een mooie bloem in en de beien en hommels zijn er erg blij mee. Dus deze foto-freak heeft er meteen heel wat foto’s van gemaakt en besloten dat ik volgend jaar veel meer zonnebloemen wil, maar ook andere bloemen waar insecten op af komen, wat weet ik nog niet, maar dat kan ik komende maanden eens rustig uit gaan zoeken.
http://www.oliba.nl/images/longforum/018-collage_zonnebloem_CP.jpg
Dan stap ik de auto in, want een vrije ochtend laat ik niet onbenut. Ik rij de stad in, deze week kan het nog, volgende week staat het vol met kermis attracties en moet ik te ver lopen. Ik ga even langs de Xenos leuke hebbedingetjes bekijken (ja en dan gaat er ook het één en ander mee), daarna loop ik door naar de lingeriewinkel, de dame in de winkel kent me en helpt me dan ook met het uitzoeken en daarna het passen (dichtmaken van de bh’s). Van de hele stapel trackteer mezelf op 3 mooie bh’s.

Helemaal trots op mijn nieuwe aanwinst loop ik naar de auto, dan door naar het huisje van onze oom. De koopwoning is inmiddels naar de nieuwe eigenaar, maar de huurwoning is er nog, ik heb een stoel verkocht en de koper komt hem ophalen. Zodra dat voorbij is heb ik nog een goed uur voor ik naar het ziekenhuis moet. Dan kan ik eens gaan kijken naar een elektrische fiets, ik wil er al zo lang, zo graag één.

Ik rij naar de fietsenwinkel en ben opslag verliefd, wat een gave fiets!!! Ik fiets er een stukje op, wat is dat heerlijk! Dan kan ik weer gaan fietsen en dat is alleen maar gezond voor me. Ik stuur Dave foto’s en uit alle enthousiasme bel ik hem op. Hij stelt wat nuchtere vragen, en dat is goed ik. Het zet me aan het denken en laat de fiets even achter zetten, dan kan ik morgen beslissen en vanavond even goed nadenken.

Na de KNO-arts rij ook toch ook even langs een aantal andere fietsenwinkels, en ook daar zie ik leuke fietsen die ik maar even weg laat zetten. En zo kom ik eind van de middag met een stapel fietsen-folders thuis. Ik zet alles op een rijtje en denk te weten welke ik wil hebben, al is de twijfel groot… Mijn gevoel zegt de fiets waar ik opslag verliefd op ben, maar dat komt vooral door het bruin leren zadel en de bruine handvatten op het stuur en andere lederen afwerkingen. De andere fiets, waar mijn verstand wint, heeft een sterkere motor, sterkere accu en daar kan ik ook mijn oude fiets inruilen.

Eerst maar eens Damaris uitlaten en rustig nadenken, Dave werkt vanavond over, dus ik heb alle tijd aan mezelf. Zodra Dave thuis komt, overleg ik met hem ook even en dan besluit ik toch voor mijn verstand te gaan.

De dag erna stap ik op mijn oude fietsje en fiets naar de fietsenmaker, wat valt dat tegen. Ik kom er piepend en buiten adem aan. Nu weet ik ook meteen weer waarom ik naar een elektrische fiets wil. Het is even onderhandelen en dan komen we tot een mooi prijsje met daarin een extra slot voor mijn fiets en een mooie rieten mand voorop. Ik moet even een klein uurtje wachten en dan is mijn fiets klaar, “geen probleem” zeg ik, ik plof buiten aan de waterkant op de grond met mijn flesje water en geniet van mijn nieuwe aankoop! Wat ben ik blij en super trots! Voor het eerst in mijn leven heb ik een echte fiets gekocht!!!

’s Middags fiets ik heerlijk door onze wijk om iedereen mijn fiets te showen, even naar de groenteboer, even langs “mijn” kledingwinkel, even langs mijn schoonmoeder, even langs een vriendin. Ik maak foto’s en zet mijn prachtige juweeltje op facebook! De hele dag zet ik de fiets zo neer in de tuin dat, wat ik ook doe, hem kan zien staan.
http://www.oliba.nl/images/longforum/018-collage_daam_fiets_CP.jpg
Ook Damaris is vandaag de sjaak, want ik heb kei goede zin en dan heb ik wel zin om dingen te doen die Damaris eigenlijk helemaal niet leuk vindt. Arme hond, ze ziet me naar binnen lopen en zodra ik weer naar buiten kom ziet ze de fles shampoo, ja het is douchedag! Haar haren zijn vies en vet, haar vacht stinkt. De kraan gaat aan, eerst even lekker spelen onder de tuinslang en dan is het klaar met spelen en word er gesopt. Zodra ze haar kans ziet gaat ze met haar punk koppie vol shampoo achter me zitten, want daar ziet de baas me toch niet. Nou dat had ze mis… Na het douchen lig ik helemaal in een deuk, ze rent als een gek over het grasveld, rolt door het dode gras, maakt achtbaantjes, struikelt over haar eigen poten en knalt met haar kop tegen de droogmolen aan. Van al het lachen heb ik het zo benauwd dat ik eerst de puffers binnen moet opsporen, heb ik dat weer… Maar ach wat is dit genieten zeg!

Verder heb ik sinds een kleine week een “personal coach”, wie dit is en waarvoor dit is, dat vertel ik jullie volgende week!!!

Tot snel lieve lezers en houdt je hoofd koel!!!!

Nog even één foto, gewoon omdat het kan… Een heerlijk avondje buiten :-)
http://www.oliba.nl/images/longforum/018-collage_avond_CP.jpg

Login of registreer om te reageren
07-08-2018 om 20:28 uur

Heerlijk hè een ebike. Ik heb er één sinds september en ik wil niet meer zonder.

Nu alleen op zoek naar een fietsenzaak waar ie in onderhoud kan want de fietsenzaak waar ik hem gekocht heb, is failliet :(

Login of registreer om te reageren
07-08-2018 om 20:55 uur

Oow bah, dat is wel een dingetje ja!!! Kun je bij iedere fietsenwinkel terecht met jou merk, of moet je daarvoor naar een speciale fietsenwinkel??

Ik wil nu ook al niet meer zonder!!! Fiets bijna dagelijks, daardoor is de auto niet meer van zijn plekkie geweest sinds ik de fiets heb :-D

Login of registreer om te reageren