Astma?

26-07-2018 om 21:53 uur

Goedendag,

Enkele jaren geleden heb ik wat onderzoeken gehad bij de longarts, waaronder een histamine test en een longfunctietest. Hieruit bleek dat ik ‘gevoelige luchtwegen’ heb. Heb toen een pufje gekregen, maar daar moest ik erg van hoesten. Toen ventolin die ik moest nemen wannneer nodig. Prima! Nu hebben we een nieuwe huisarts en moest ik opnieuw een longfunctietest doen bij de huisarts. Toen kreeg ik van de huisarts te horen dat ik astma heb! Zij vertelde dat de longarts dat ook in de formulieren had gezet, heel vreemd, want dat is niet naar mij gecommuniceerd!
Ik heb toen Alvesco gekregen, ben daar toen niet mee begonnen omdat ik t een raar verhaal vond omdat de longarts nooit astma genoemd had. Maar nu merk ik dat ik toch best een beetje benauwd ben en kriebelhoest/kortademig heb/ben. Wellicht door t warme weer. Nu heb ik de alvesco erbij gepakt, maar t is echt een astma/copd medicijn, kan dit geen kwaad?

Login of registreer om te reageren
27-07-2018 om 07:04 uur

Maar alvesco werkt pas na een paar weken en optimaal na een paar maanden.... dus ventolin er maar bij nemen als je kortademig bent

Login of registreer om te reageren