verschillende nieuwe voorzetkamer voor dosis aerosol

17-07-2018 om 07:44 uur

Beste mensen,

Ik krijg mail dat via teva de aerochamber niet meer geleverd wordt. Maar een nieuwe van Philps. Op het forum lees ik ook over ander voorzetkamers. En dat het per verzekering afhankelijk is welke je krijgt. Is het niet handiger als het longfonds hier wat over gaat zeggen of onderzoekt doet naar dit. Want nu zie ik door de bomen het bos niet meer.

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 10:25 uur

De aerochamber gaat nu via Focuscare pharmaceuticals, zie mijnaerochamber.nl

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 06:53 uur

Ik ben het wel met je eens dat het wat onduidelijk is. Ik heb een tijd terug een andere voorzetkamer gebruikt (weet niet meer welk merk dat was) hier was ik niet tevreden over, 2 weken later moest ik namelijk worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een astma aanval. Ben toen gelijk weer terug gegaan aerochamber.

Het is natuurlijk niet voor 100% zeker te zeggen dat het door die andere voorzetkamer kwam maar ik wilde gewoon het zekere voor het onzekere nemen en daarom ben ik terug gegaan naar de aerochamber. Ik heb hem toen gewoon in het ziekenhuis gekregen.

Login of registreer om te reageren
18-07-2018 om 07:16 uur

Hallo Puckie,
We gaan e.e.a uitzoeken. Zodra we meer weten, zullen we dat hier plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
02-08-2018 om 09:10 uur

Beste Puckie,

Op basis van je polis heb je recht op vergoeding van de voorgeschreven voorzetkamer. Als de apotheker dit niet wil meegeven, ga dan terug naar de arts en bespreek je probleem daar.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren