Heerlijke zomer, behalve voor mijn longen...

17-07-2018 om 03:46 uur

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik aangegeven hoe dankbaar en blij ik ben met dit forum. Ik lees regelmatig en vind altijd goede tips.
Ik vraag me af hoe jullie omgaan met de warmte. Ik loop er tegen aan dat ik me uitgeput voel door de langdurige warme periode. Ik doe zo rustig mogelijk, weinig fysieke inspanning. Alleen vrees ik voor mijn conditie.
Hoe gaan jullie met de warmte om? En waarmee kan ik het mijn longen makkelijker maken? (Astma).

Fijne dag

Groetjes Fem

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 06:31 uur

Het wisselt bij mij. De ene dag kan ik beter tegen de warmte en dan weer niet. Ligt denk ik ook aan de luchtvervuiling. (copd)

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 06:49 uur

Zolang het warm is met een lage luchtvochtigheid gaat het bij mij best goed. Ik zorg wel dat ik niet te veel doe en zoek mijn grenzen niet op (oke probeer ik heel erg haha, dat is makkelijker gezegd dan gedaan). ‘s Avonds slaap ik vaak met een icepack op mijn hoofd. Ik denk dat je het beste regelmatig verkoeling op kan zoeken als in een natte doek op je hoofd, polsen onder de kraan, etc en niet teveel willen doen en regelmatig pauzes inlassen. Qua longen heb ik geen idee, misschien overleggen met je arts of met de poh of longverpleegkundige.
Sterkte met de warmte, die blijft voorlopig nog wel volgens de voorspellingen

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 09:09 uur

@fem67
Vervelend dat je zoveel last hebt van de warmte.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor longpatiënten.
Heel veel mensen zijn moe en doen het rustig aan.
Vooral ouderen hebben het nu moeilijk.
Probeer er ook van te genieten, het komt niet zo vaak voor
dat we zo'n prachtige zomer hebben.
Sterkte met en in de hitte

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 10:01 uur

We zijn ook niet gewend aan lange warme zomers, we kunnen moeilijker aanpassen denk ik.
Ik heb er ook last van, het enige wat ik doe, is siesta houden, zal echt zn functie wel hebben in warme landen.
Desnoods extra puffen als dit mogelijk is, bij mij niet want puf het maximale.
Voetenbadjes, ijsjes en proberen alleen dat te doen wat echt moet, strijken doe ik alleen het hoognodige en het liefst direct, zo heb ik nooit veel.
Beetje rondswifferen en dat is het wel.
Omdat je minder doet zal het wel iets conditie kosten maar aan de andere kant zodra je iets doet moet alles harder werken dus denk dat je niet direct inlevert
Sterkte! Jolien

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 12:11 uur

Wat vervelend dat je zo'n last hebt met de warmte.

Hoe ik het aanpak:
Ik beweeg nog wel, vroeg in de ochtend ga ik fietsen dan is het nog niet zo warm. Zo zorg ik dat ik toch aan mijn conditie werk.

De rest van de dag doe ik niet zo veel en in de middag ga ik slapen.

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 14:12 uur

Hartelijk dank voor jullie reacties. Met jullie tips kan ik wat. Fijne avond

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 06:25 uur

En als je benauwd bent meer pufjes pakken.
Luisteren naar je lijf.

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 12:27 uur

Bedankt, ik heb idd meer putjes nodig

Login of registreer om te reageren