Douchen en benauwdheid

15-07-2018 om 18:16 uur

Ik had even een vraag over douchen, altijd als ik douche kom ik er benauwd uit en kost het me een halve dag om een beetje bij te komen. Hierdoor stel ik het zo lang mogelijk uit om te douchen, wat resulteerd in 1 keer per week kort onder de douche staan om er zo min mogelijk klachten van te hebben. Ik was wel iedere dag mijn edele delen aan de wastafel

Nu vroeg ik me af of jullie ook zo benauwd worden onder de douche, zo ja wat jullie doen om dat te verminderen of ontlopen jullie net als ik de douche het liefst

Login of registreer om te reageren
15-07-2018 om 18:26 uur

Goede vraag, ik lees mee want vandaag moest ik nadien ook weer een kwartier op de rand zitten om bij te komen en ben de hele dag ook doodmoe en ik ga tegenwoordig ook nog maar 2 a 3 per week douchen.

Login of registreer om te reageren
15-07-2018 om 18:32 uur

@Bloempje74 , zo te lezen kost het jou ook veel moeite om te douchen. Ik heb al wel een (klap)stoeltje in de douche laten monteren maar dat haalt ook niet zoveel uit helaas.

Login of registreer om te reageren
15-07-2018 om 18:44 uur

@besje1969 douchen gaat soms heel wisselend, laatste weken wel steeds meer moeite, vandaag had ik een uur voordat ik ging douchen nog gepuft omdat ik de hele dag al moe en benauwder ben en had gehoopt door te douchen wat op te knappen.. Niet dus en merendeel vanmiddag in bed gelegen. Nadeel is dat ik douchen eigenlijk heerlijk vindt.

Login of registreer om te reageren
15-07-2018 om 19:09 uur

Ik douche het liefst 's avonds, dan hoef ik daarna niets meer en kan ik lekker op de bank of naar bed. Als je er benauwd van wordt, misschien proberen met een raam of de deur open te douchen of afzuiging aan. Ik heb ook een tijdje zittend gedoucht maar nu hoeft dat niet meer. Gebruik niet te sterk ruikende doucheproducten. Ik douche ook echt niet elke dag, om de dag of na het sporten. Een kattenwasje aan de wasbak is ook prima.

Login of registreer om te reageren
15-07-2018 om 19:48 uur

Ik douche mij ook het liefst s'avonds,mijn tip is direct na het douchen, een badstof(die neemt vocht op)omslaan om je natte lijf, handdoek om t haar, slippers aan en uit de badkamer weg en op een stoel/bed bijkomen en rustig opdrogen, met een handdoek doe ik dan later mijn voeten enz afdrogen, de rest droogt praktisch vanzelf omdat t goed vocht opneemt.
Badjas was ik 2 a 3 x per week en kan in de droger bij mij.
Deze tip heb ik geleerd bij revalidatie en gebruik het iedere dag, elk jaar nieuwe badjas maar t is het waard.
Het douchen op zich is ook benauwd en meer dan een deur open kan ik er niet aan doen, ik doe nog weleens de douchekop er af en zit dan op krukje en zeep mij in en spoel vlug af, zodra t water helemaal over mij heen komt ervaar ik het als benauwder.

Login of registreer om te reageren
15-07-2018 om 20:14 uur

Ik word ook benauwd van het douchen, ik zorg dat het raampje open is en dat de deur open is. Voorheen douchte ik altijd heel heet, maar dat doe ik ook niet meer. Meestal douche ik vlak na het vernevelen dat helpt:) als ik moe ben zorg ik ervoor dat er een badjas klaar ligt, scheelt weer energie (geleerd hier op het forum). Ik douche het liefst ‘s ochtends, maar moet er wel altijd even van bijkomen. Gelukkig steeds een beetje minder. Als ik heel moe ben douche ik zittend en heel kort of ik was me aan de wastafel (maar het liefst douche ik toch wel). Met afdrogen ga ik op de badrand zitten, scheelt ook weer wat energie en kan dan meteen een beetje bijkomen.
Als ik echt weg moet of weet dat ik iets inspannends ga doen, dan douche ik de avond ervoor. Maar vaak ben ik ‘s avonds al moe en als ik dan nog moet douchen gaat er van alles mis, laat ik van alles uit mijn handen vallen en raak ik gefrustreerd, vandaar dat ik het liefst ‘s ochtends douche.

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 09:07 uur

Die bedajas werkt bij mij erg goed. Afdrogen kost veel energie na het douchen, is niet nodig als je de badjas aandoet, die droogt je lijf wel en jij kan even bijkomen.

Douchedeur of raampje open, niet te heet douchen en middelen gebruiken die niet of niet veel ruiken werkt ook goed. oh, en ik heb een afzuiger in de douche. Zit ook wel eens op n krukje, maar dat vind ik ern fljnk gedoe.
Wassen doe ik zonder washandje, maar met zeep op mijn handen, en ik douche erg kort.

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 11:21 uur

Douchen vind ik heel vervelend, omdat ik daarna de muren en vloer moet dweilen en dat gaat dan moeizaam. Ik heb een inloopdouche zonder douchegordijn, dat voorkomt schimmel maar is dan wel meer dweilwerk. Ik heb altijd de deur open, spoel af, draai de kraan dicht, zeep dan in en draai de kraan weer open.
Gelukkig heb ik dan die inloopdouche, want hier heb ik dan de mogelijkheid voor een plastic badje van zo'n 1.20 meter doorsnede, net groot genoeg om de benen te strekken zittend en liggend tot aan de benen voor het bovenlichaam. De benen leg ik dan op de wc-deksel, de wc grenst direct aan het badje. Ik maak het bad maar een bodempje vol met water. Dat gaat sneller en is sneller te ledigen in de toiletpot. Is ook beter om gaatjes te voorkomen in het bad. Ook vind ik het bad fijn, omdat ik nogal veel last heb van nek- en schouderspieren. Het bad brengt dan verlichting.
Douchen doe ik alleen wanneer het tijd is om mijn haren te wassen, want de losse haren in bad durf ik niet in het toilet te dumpen, bang voor een verstopping.
Ik douche of neem een bad 's ochtends. 's Avonds heb ik daar echt geen puf meer voor met dat opruimwerk. Bovendien gaat het luchten 's morgens ook veel beter, want dan heb ik geen/minder last van de vervuilde buitenlucht

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 12:07 uur

Hallo allemaal,

Ik douche vaak met een krukje en heb de temperatuur lager gezet, net wat emsepems ook zegt.

Daarna in badjas of heel langzaam afdrogen.

Ik douche ook meestal in de avond zodat ik niets meer hoef.

Ik moet wel zeggen dat het douchen met deze buiten temperaturen me slechter afgaat dan dat het buiten kouder is.

Ben nu zo wie zo door het aanhoudende warme weer
Slechter dan anders, maar je we moeten door en extra pufjes helpen.

Sterkte allen

Login of registreer om te reageren
16-07-2018 om 18:33 uur

Inderdaad. Zittend douchen, kort en koel, zittend opdrogen met een badstof badjas.
Neem de tijd. Vertileer goed.
Geen douchegels met sterkte geur maar parfumvrij als ook je wasmiddel.
Ik heb een kruk in de douche en in de zelfde ruimte een brede piano kruk om in badjas op te drogen. Op die zelfde kruk heb ik mijn kleding klaar gelegd en zit daarnaast.

Login of registreer om te reageren