Traditionele longoperatie en zwangerschap

01-07-2018 om 21:46 uur

Hoi
Weet niet zo goed waar ik mijn vraag kan stellen en hoop eigenlijk iemand te vinden die uit ervaring kan spreken, maar miss kunnen jullie mij verder helpen.

Precies een jaar geleden ben ik geopereerd en is doormiddel van ribspreiding de linker helft van de long verwijderd ivm met een tumor. Voor die tijd waren we bezig om voor de 2e keer zwanger te worden maar dat is toen allemaal stop gezet. Nu een jaar verder en 1e ct controle was helemaal goed hebben we weer de kriebels om nu eindelijk voor een 2e te gaan. Maaaaaar.... door de operatie blijven mijn ribben voornamelijk het meest pijn doen en de zenuwen zijn ook nog steeds erg pijnlijk. Nu vroeg ik me af hoe gaat dat als ik nu zwanger ben? Pijn medicatie kan ik niet zo snel innemen en een trappende baby tegen mijn geopereerde kant doet me nu al pijn bij de gedachten alleen. Kortom heeft er iemand ervaring mee? Ben heel benieuwd of iemand zwanger is geweest na de operatie en die me er iets meer over kan vertellen.

Liefs luna

Ps. Van de doktoren hebben we nu groen licht!

Login of registreer om te reageren
02-07-2018 om 07:29 uur

Hallo Luna,

We gaan je vraag verplaatsen naar het board algemeen en hopen dat er daar reacties komen. Misschien ook goed om je vraag op een forum bij het KWF te plaatsen. Wij denken dat de kans op een reactie daar toch groter is. Wij wensen jullie het allerbeste.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
02-07-2018 om 07:39 uur

Ok
In iedergeval heel erg bedankt voor jullie snelle reactie

Login of registreer om te reageren
03-07-2018 om 08:14 uur

Dag Luna,
Ik heb dezelfde operatie gehad, en begrijp daardoor heel goed je bezorgdheid.
Ik kan niet antwoorden op mijn vraag, mijn zwangerschappen waren voor de operatie.
Ik hoop dat je iemand vind in een gelijkaardige situatie, die je kan helpen.
Ik hoop voor jou dat je je dromen kan waarmaken.

Login of registreer om te reageren
03-07-2018 om 09:58 uur

Bedankt ilse :)
Ben bang dat het moeilijk is om iemand te vinden. Dus dan maar mijn eigen gevoel gaan volgen

Login of registreer om te reageren