Sarcoïdose of toch longkanker

20-06-2018 om 18:30 uur

ik heb een aantal vragen, in mijn familie zit sarcoïdose en nu hoop ik met een aantal vragen kijken of ik het ook heb of toch longkanker. Ik ben 2 weken geleden door de huisarts naar het ziekenhuis gestuurd om een röntgenfoto te laten maken en daarop was iets op te zien, ze denken aan zwelling in de rechter long en opgezwollen lymfe knopen tussen de longen in, sindsdien hebben ze een longfunctie laten doen, bloed laten prikken en vrijdag een ct scan. Zelf ben heel bang voor longkanker, maar het kan ook sarcoïdose zijn, mijn moeder en zus hebben het.

mijn symptomen zijn:

Extreem moe
Kortademigheid / Luchthappen
Kilo's afgevallen (13 kilo in 4 maanden)
druk op de borst
Snel uitgeput na fietsen of het uitvoeren van een huishoudelijke taak
Regelmatig droge hoest, maar niet zo vaak
Soms pijn in de benen
Regelmatig haar uitval
5 cm gekrompen

Verder mankeer ik niks, dus geen problemen met slijm of bloed ophoesten

A.s. maandag krijg ik de uitslag, merk dat ik best wel gespannen voor ben, ben veel op zoek op het internet, maar word niet veel wijzer van. Ben wel heel erg jong bv voor longkanker, ben bijna 40

Login of registreer om te reageren
21-06-2018 om 09:03 uur

Beste smiljana1979,

We kunnen ons voorstellen dat het spannend is om te moeten wachten op de uitslag, maar helaas kunnen wij je geen uitsluitsel geven over wat het zou kunnen zijn. Gelukkig hoef je niet zo heel lang meer te wachten. Het heeft niet zo heel veel zin om op internet te zoeken, dat zorgt alleen maar voor onrust en veranderd niets aan de situatie.
Nog even volhouden dus. Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
23-06-2018 om 16:58 uur

Ik hoop voor jou dat je goed nieuws krijgt, maar wachten in onzekerheid is enorm lastig.
Moed houden hé!

Login of registreer om te reageren