Korte vakantie

17-06-2018 om 17:28 uur

Hallo allemaal,

Voor het eerst sinds mijn diagnose ACOS 3 dagen naar Polen met vakantie geweest met het vliegtuig.

Alles is gelukkig goed gegaan, maar sinds de terugkomst afgelopen donderdag extreem moe en futloos, dit terwijl ik alles rustig aan heb gedaan en genoten heb van de 3 dagen weg.

Is dit normaal of toch nog een aanslag op mij longen door mijn eigen toedoen zonder dat ik het in de gaten heb.

Kan er schijnbaar nog niet aan wennen dat goede dagen afgewisseld worden met een aantal slechte.

Groeten

Boemer

Login of registreer om te reageren
18-06-2018 om 07:01 uur

Hoi boemer,

Ik ken je normale dagelijkse ritme en je algehele conditie niet.

Wat ik wel weet uit eigen ervaring is dat 3 dagen naar het buitenland gaan met vliegtuig voor mij geen optie is.

Het is een aanslag op mijn lijf en zal dan een lange tijd nodig hebben van herstel.

Ik lees in je verhaal dat dit ook je eerste 3 dagen weg is sinds je diagnose. Welnu je hebt aan de hand van klachten onderzoek laten doen en toen een diagnose gekregen. Helaas realiseren mensen zich niet dat na de diagnose het echte werken begint.

Je lijf in de nieuwe situatie leren kennen. Wat voorheen voor de ziekte kon kan niet meer of moet aangepast worden zodat t wel kan.

Energie verdelen over de dag. Voldoende rust nemen ect. Zodat je minder slechte dagen hebt. Ect.

Dit heb je niet in een week geleerd en gaat met kleine stapjes. Je weet hoe je je nu voelt na 3 dagen buitenland. Ervaring rijker vilgende keer doe je het anders.

Succes iig.

Login of registreer om te reageren
18-06-2018 om 18:46 uur

Hoi Dine1977,

Dank voor je reactie.

Het is inderdaad leren omgaan met en jij bevestigd wat ik zelf al dacht, maar het blijft moeilijk en een strijd tegen je lijf en dingen die je niet meer kunt en om een andere weg/manier te vinden blijf ik lastig vinden.

Voor een ieder is elke situatie weer anders en is de lichamelijke reactie ook weer anders, daarom is dit forum erg fijn, want er is altijd wel iemand met hetzelfde of een goed advies of tip.

Nogmaals dank

Login of registreer om te reageren