Zuurstof thuis

13-06-2018 om 13:09 uur

Greet01Greet01 15:04
Hallo,ik ben hier nieuw. Mijn man heeft copd 4 gold, hij heeft zuurstof thuis speciaal voor inspannngs momenten en revalidatie. Nu is mijn vraag, ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft. Preventief laat hij het zuurstofapparaat snachts aanstaan waardoor de zuurstof op 2 liter vrij de slaapkamer instroomt, ik word regelmatig snachts wakker met hoofdpijn . Ook smorgens word ik vaak wakker met hoofdpijn. Voor de zuurstof had ik daar nooit last van, kan dit te maken hebben met de zuurstof van mijn man? En heeft dit misschien nog andere consequenties voor gezondheid?
Greet01

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
15-06-2018 om 06:53 uur

Beste Greet.

Als je zuurstofgehalte in rust onder een bepaalde waarde komt, is het beter om met zuurstof in te slapen. De zuurstof moet dan via een neusbril toegediend worden. Om vast te stellen of uw man zuurstof s nachts via een neusbril nodig heeft is een prik in de slagader van de pols (bloedgas) nodig. 2 liter zuurstof vrij de kamer in laten lopen is echt onzin. Mijn advies aan uw man is om hiermee te stoppen. U heeft er last van, hoewel ik niet kan verklaren waarom en bovendien is zuurstof duur. Het heeft verder geen consequenties voor de gezondheid.

Met vriendelijke groet, Serge van Wolferen longarts

Login of registreer om te reageren