Puertorico

13-06-2018 om 12:57 uur

Goede middag ik heb c.o.p.d en gebruik al zins jaren , Ipratropium cyclocaps , Seretide diskus , en Salbutamol Novclizer , Mijn Armen en benen zijn bont en blauw , allemaal zwarte bloeduitstortingen , Degene die op mijn Scheenbeen zit ,Zit er al langer dan een Jaar , Daarbij heb ik een hele dunne huid , Ik denk dat het door de puffers komt , Maar mijn Dokter zegt van niet , Nou vertrouw ik mijn Dokter niet !!
Maar wat ik nou wil vragen is , Weet iemand hier wat ik aan die Bloeduitstortingen kan doen ? Ik heb al van alles geprobeerd van de Apotheek maar niets helpt , Ik kreeg van iemand een tip dat ik er hotpacks op moet leggen , Maar geen resultaat , Aub weet iemand hier raad mee ? Het lijkt wel of ik mishandeld wordt zo zie ik er uit ,

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
15-06-2018 om 08:31 uur

Seretide disk bevat een ontstekingsremmer. Deze geeft de bijwerking van bloeduitstortingen. Als u COPD heeft betekend dat niet altijd dat u een ontstekingsremmer nodig heeft. Dat is alleen nodig bij 2 of meer longaanvallen in een jaar. Een longaanval is een toename van klachten van hoesten, slijm en kortademigheid waardoor u een kuur prednison en/of antibiotica nodig heeft. We noemen het vaak een bronchitis. Dus de eerste vraag is of de seretide gestopt kan worden. Als dat niet kan, kan je een ander middel met een lagere dosering ontstekingremmer overwegen. Ook kan je een andere toedieningsvorm overwegen. In een disk zit een poeder. Als je inhaleert blijft er een klein gedeelte in de mond achter dat je, ook al spoel je de mond, inslikt. Bij een aerosol pufje met voorzetkamer gebeurt dat minder. Dit kan ook helpen de bijwerkingen te verminderen. Ik ken geen middel dat de bloeduitstortingen kan helpen voorkomen of wegnemen.

Met vriendelijke groet, Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren