Hoest benauwd slijm en oorzaak onbekend

12-06-2018 om 23:12 uur

5 weken geleden voelde ik geen nornale hoest aankomen.
Dokter geweest...andere hoestdrank geprobeerd. Fluimicil en codeïne voor nacht.
Eerst zat het heel vast. Gestopt met codeïne na lezen Google want schijnt slecht te zijn om je hoest te onderdrukken ivm vastzittend slijm.
Na verschillende hoestdranken iets los. Soms dikke groene en gele klodders. Erg benauwd tijdens hoestbuien.
Hoest werd erger. Daarna leek het op kriebelhoest, nog steeds benauwd met hoesten, rauw op borst, gaat dag en nacht door. Sliep 's nachts steeds slechter.
Daarna werd hoest anders. Kriebelhoest maar ik merk dat er nog slijm in longen zit ofzo wat ik moeilijk op kan hoesten.
Wit dik slijm met luchtbelletjes komt er soms uit..
Bloed geprikt: Allergie huisstofmijt en schimmel. Prednisolon gekregen voor 5 dagen. Hoest werd minder, maar keren dat ik hoest nog steeds slijm, dik gevoel dat ik stik zo benauwd duizelig zweten. Opnieuw arts. 5 dagen extra prednison gekregen.

Verlichtte de klachten,  maar verdwijnt niet. Arts doorverwezen naar KNO arts. Gister geweest. Zag er goed uit. Ze verwijst me door naar longarts.
Moet ik alleen 2 weken wachten. Blijf slijm ophoesten/kriebel. De hevige hoestaanvallen zijn verschrikkelijk. Gemiddeld 3 a 4 keer per dag. Dan gevoel dat ik stik want kan niet ademen. Na ongecontroleerd slikken enzo krijg ik weer meer lucht en dan komt het slijm weer wat losser te zitten. Hoest begint soms ook weer op mn borst te zitten.
Ik maak me zorgen. Dit is niet normaal. Het breekt me op. Is 2 weken wachten op onderzoek longarts te lang in mijn geval denkt u? De puf gebruik ik niet want komt er weer zo'n kriebel in mn keel door dat spul wat je in moet ademen..ik gebruik wel Reactine. Dat geeft verlichting en werkt beter dan wat de arts eerst voorschreef ivm de bijwerkingen. Misschien is het herkenbaar voor iemand en weet u mogelijke oorzaak?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
13-06-2018 om 07:33 uur

U heeft klachten van hoesten, slijm en benauwdheid. Met allergie voor schimmel en huisstofmijt. Wat verbeterd op prednison. Zulke klachten zouden kunnen passen bij astma bijvoorbeeld. Het is terecht dat u doorgestuurd bent naar de longarts om te kijken wat de oorzaak is van de klachten. De 2 weken wachttijd is een normale wachttijd voor een verwijzing naar de longarts en wel acceptabel bij de klachten die u beschrijft.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren