Verbrand blikje

09-06-2018 om 12:28 uur

Hallo,

Ik ben onlangs blootgesteld aan de lucht van een brandend sinas blikje. Dit stonk een beetje.
Nu is mijn vraag of dit schade kan opleveren op de lange termijn ivm. schadelijke stoffen in het blikje/ de verf van de bedrukking.

Met vriendelijke groeten

blikje1

Login of registreer om te reageren
09-06-2018 om 12:57 uur

Als je buiten komt dan loop je de hele dag in lucht van dingen die zijn verbrand. Uitlaatgassen, zeg maar.
Ons hele leven dat wij leven draait op verbranding. Die verbranding levert energie op. Dat heeft zo z'n invloed op de luchtkwaliteit. Zeker mensen met luchtweg problemen kunnen daar soms erg veel last van hebben.
Maar het is niet zo dat bosjes mensen als gevolg daarvan op straat er bij neervallen.
Als je buiten zijn geen probleem vindt dan zal 1 keer in de stank van zo'n blikje ook wel niet zo'n verschrikkelijke gevolgen hebben. Wel natuurlijk al je er een gewoonte van maakt maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van dwangmatige blikjesrokers.

Login of registreer om te reageren
11-06-2018 om 08:40 uur

Beste blikje1,

Dit soort vragen sturen we niet door naar een longarts. Wij denken dat een éénmalige blootstelling aan een brandend sinas blikje geen blijvende gevolgen zal hebben.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren