2 haardjes van 5,5 mm rechterlongkwab

07-06-2018 om 12:31 uur

Goedemiddag! Ik ben Linda en 54 jaar!

Door een prescan te laten maken in Duitsland zijn er 2 haardjes ontdekt in rechter longkwab. Niet verontrustend zeiden ze daar maar wel over een half jaar opnieuw een scan laten maken, daar het mij niet lekker zat ben ik naar de huisarts gegaan en hij heeft mij doorgestuurd naar de longarts! Daar ben ik inmiddels geweest en bloeduitslagen zijn goed, longfunctietesten zijn niet goed ( copd) voor nu moet ik over 2 maanden terug voor een CT en pet scan! Ben erg ongerust heeft er iemand ook zoiets gehad cq meegemaakt? Gr Linda

Login of registreer om te reageren
07-06-2018 om 13:37 uur

Hoi Linda, dat vind ik een nadeel van de pre-scan. Ze ontdekken iets, niets om je ongerust over te maken zeggen ze, maar dat doe je wel (uiteraard). En dan blijkt dat een l.f. test niet goed is, opeens? Had je voordien geen klachten? En waar baseert de l.a. de diagnose COPD dan op? Kon hij je geruststellen? Of juist niet.

Login of registreer om te reageren
07-06-2018 om 18:21 uur

Hoi! Heb mijn hele leven al last van mijn longen, copd al vast gesteld op mijn 36e ! Ben er nog niet gerust op maar blijf zoiezo 2 jaar onder controle!

Login of registreer om te reageren
07-06-2018 om 19:45 uur

Ook ik ben bij prescan in Duitsland geweest en dat was een zeer positieve ervaring! Als het goed is heb je een uitgebreid verslag meegekregen, eventueel tegen een kleine vergoeding vertaald in het Nederlands en daarnaast een DVD van de scan. Deze kan je aan je arts(en) hier laten bekijken en laten beoordelen!

Login of registreer om te reageren
07-06-2018 om 20:40 uur

Klopt! De longarts heeft de cd ingelezen en daarom over 2 maanden een scan om te kijken of het gegroeid is of gelijk gebleven

Login of registreer om te reageren