Al dik half jaar weer hoesten

05-06-2018 om 20:38 uur

Hallo,

Hier ben ik weer..sinds lange tijd. Sinds november 2017 hoest ik me weer kapot...vooral 's morgens hoest ik de longen uit mijn lijf..echt een vieze hoest. Ik word er dikwijls voor bekeken of aangesproken..mediciatie is aangepast..ik neem univair, tegen allergie, een week maagzuurremmer moeten nemen en deed niets en nu vijf dagen medrol (16mg). En het lijkt nog niks te doen. Bij andere huisarts moest ik drie weken medrol nemen en 32mg met afbouwschema. Nu moet ik terug naar huisarts als het niet helpt en dan naar longarts. Wat kunnen ze dan nog meer?
Ik heb sinds dec 2015 wel een hond..zou het daarvan zijn? Ben inutssen zwanger geweest in 2016-2017 en toen hoestte ik ook maar minder..nu is het vollen bak terug...verder niet meer benauwd. Heel soms kortademig..wat kunnen we dan nog doen? En hoe komt dit dat ik altijd weer een hele periode moet hoesten

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 09:01 uur

Hallo Louiseke,

Je zit met heel veel vragen en dat snap ik. Maar het is voor ons lastig om hier een antwoord op te geven. Het is bekend dat door invloed van hormoonschommelingen klachten kunnen verminderen of verergeren. Ook de hond kan een prikkel zijn, maar dit kun je eenvoudig laten testen. Vraag dit eens na bij de huisarts. Een longarts kan aanvullende onderzoeken doen. In die zin lijkt het me een verstandige stap. Als je wilt mag je altijd even bellen met de Advieslijn 033-4341212. Sterkte.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 19:14 uur

Bedankt voor uw reactie. Kan de huisarts dan een bloedonderzoek daarvoor doen?
Mvg

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 19:38 uur

@louiseke mijn huisarts heeft bij een bloedonderzoek aangevraagd waar onder andere de meest voorkomende allergieën mee zijn getest (gelukkig allemaal negatief:D). Dus ik zou gewoon eens bellen om dat uit te laten sluiten

Login of registreer om te reageren