ondanks steeds een kuur prednison heel benauwd en hoesten

30-04-2018 om 14:55 uur

Mijn moeder heeft sinds januari al heel wat kuren prednison gekregen maar het doet eigenlijk niets, af en toe ook antibiotica erbij. Ze blijft hoesten en blijft het benauwd houden. Longen zitten nog vol. Heeft al verneveling ed
Gebruikt af en toe ventolin, maar daar gaat ze van trillen.
ook kan ze niet slapen van de prednison, ligt hele nachten wakker! Soms moet ze stoppen met prednison omdat ze het niet meer red zonder slaap.
Hebben jullie hier ervaring mee, krijgen jullie wel eens wat anders als prednison als het niet helpt?
Ze wordt wanhopig ondertussen... Zuurstof is meestal redelijk

Login of registreer om te reageren
01-05-2018 om 08:43 uur

Wat rot voor je moeder, ik zou contact opnemen met haar longarts.
Misschien is een opname nodig, dan krijg je prednison per infuus, dat is meestal meer mg en helpt sneller, ik krijg ook altijd magnesium infuusjes, 3 dagen achter elkaar, dit kan ook goed helpen.
Gewoon overleggen want op deze manier raakt je moeder uitgeput, herkenbaar maar des te langer duurt het herstel.
Sterkte hoor,ik snap je zorgen! Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
03-05-2018 om 16:35 uur

Ze heeft nu sinds maandag dexamethason gekregen, het helpt iets... Nu moet ze morgen toch nog naar de longarts omdat ze maandag op vakantie zou gaan. Hij moet dan beslissen wat te doen...
Wat doet de Magnesium infuus
De prednison in infuus doet bij mijn moeder ook vaak niet veel...

Login of registreer om te reageren
03-05-2018 om 17:28 uur

Ik hoop dat de dexamethason nog beter gaat werken, wat magnesium infuus precies doet weet ik niet maar volgens mij verwijdt het de luchtwegen.
Ik krijg het eigenlijk altijd bij een opname, de longarts weet wel precies wat het doet.
Sterkte, ik hoop dat de vakantie door kan gaan van je moeder.

Login of registreer om te reageren
03-05-2018 om 17:44 uur

Magnesiuminfuus helpt de longblaasjes verwijden. Magnesium zorgt voor ontspanning en dus ook bij de longen, de volledige uitleg gaat veel verder en dieper, maar dit is wat ik heb geleerd en wat ze mij hebben verteld.

Ik hoop dat de dexamethason nog meer gaat doen dan alleen het beetje en dat het snel beter gaat met je moeder. Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
07-05-2018 om 19:20 uur

Hoi,

Ik heb net drie dagen stootkuur gehad. Sinds zaterdag lastste tablet. Blijf druk op borst gevoel ratelende luchtpijp. En wil niet teveel salbutamol ivm heel erg trillen en shaken bij teveel gebruik. Morgen telefonisch consult longarts. Iemand nog tips?

Login of registreer om te reageren
07-05-2018 om 20:33 uur

Hallo Selene, had je een kuur prednison 30 mg van totaal 3 dagen? Misschien dat het nuttig kan zijn om te overleggen met longarts om de kuur wat te verlengen, 3 dagen is een erg korte kuur, maar als het helpt is het afdoende.
En vooral even je rust nemen.
Beterschap, Jolien

Login of registreer om te reageren