Virusremmer

19-04-2018 om 20:25 uur

Inmiddels ben ik 5 weken ziek. Een virusinfectie zorgde ervoor dat mijn astma heel erg van de rit was. uiteindelijk 2 ab kuren en 3 prednisolonkuren gehad

Zou een virusremmer, zoals tamiflu, geholpen hebben? dus gezorgd hebben dat ik niet zo ziek werd. Zijn er mensen die dit nemen?

Login of registreer om te reageren
19-04-2018 om 21:23 uur

Je moet een bewezen influenza infectie hebben of blootgesteld zijn aan influenza en binnen 48 uur starten met de medicatie. Daarbij zijn sommige influenza stammen resistent en wordt de gemiddelde ziekteduur met anderhalve dag verkort. Volgens het farmacotherapeutisch kompas is niet aangetoond dat het bewezen veilig en effectief is bij longpatiënten.

Het wordt ook niet vergoed.

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 07:21 uur

Dankje daantje, vandaar dat we dit als longpatienten (bijna) niet krijgen.

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 12:42 uur

Hoi Emsepems, wat vervelend voor je zeg. Een lekker begin van de lente, maar niet heus. Mijn zoon kreeg Tamiflu toen hij de mex griep had opgelopen. Hij is longpatiënt. (CF) Ik weet niet of dat het daardoor kwam, dat hij ondanks de dubbele longontsteking die hij erbij kreeg, toch binnen 10 dagen weer naar school kon. Hij was de eerste mex.patiënt in het kinderziekenhuis en de virusremmer gaven ze als proef.
Normaliter is hij dan weken bezig om weer op te krabbelen. Dus in zijn geval werkte het wel degelijk.

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 16:26 uur

Dankje thirza. Ik ga het zo en zo voorleggen aan mijn longarts.

Login of registreer om te reageren