Buitenland aan zee
Goedemorgen,
Na 5 maanden overwinteren Spanje aan zee waar het heel goed ging en ik minder foster 200 kon gebruiken ben ik weer terug in NL. Na 2 weken weer klachten, allergien, hoesten, slijm benauwd en elke morgen met hoofdpijn opstaan. Foster opgehoogd maar krampen in de benen vooral snacts
Is het wetenschappelijk bewezen dat aan zee het beste is voor astma patiënten?
Geld dit ook voor NL aan zee?
Als ik Google op luchtkwaliteit noord Holland aan zee scheelt dat niet zoveel van de lucht in Noord Brabant.
Zou het aan te raden zijn om in NL aan zee een allergeen vrije caravan te zetten van Mei tot oktober?
Graag Uw advies,
Mvgroet, ELL. 04-01-1950
Na 5 maanden overwinteren Spanje aan zee waar het heel goed ging en ik minder foster 200 kon gebruiken ben ik weer terug in NL. Na 2 weken weer klachten, allergien, hoesten, slijm benauwd en elke morgen met hoofdpijn opstaan. Foster opgehoogd maar krampen in de benen vooral snacts
Is het wetenschappelijk bewezen dat aan zee het beste is voor astma patiënten?
Geld dit ook voor NL aan zee?
Als ik Google op luchtkwaliteit noord Holland aan zee scheelt dat niet zoveel van de lucht in Noord Brabant.
Zou het aan te raden zijn om in NL aan zee een allergeen vrije caravan te zetten van Mei tot oktober?
Graag Uw advies,
Mvgroet, ELL. 04-01-1950
Log in of Registreer om te reageren.
Reacties
Ook in de bergen voel ik me beter, denk aan zwitserland.
Als jij je veel beter voelt aan de kust, dan is toch al bewezen dat dit beter is voor jezelf.
Ik zou zeker niet in de buurt van de randstad, snelwegen of industrie willen zijn.
Waarom probeer je niet eens iets uit? Weekendje Zeeland, of zo.
Persoonlijk denk ik wel dat je de metingen soms met een korreltje zout moet nemen. Volgens de railtime metingen hebben bijvoorbeel Roterdam en Maastricht op dit moment een betere luchtkwaliteit als Davos. Toch ben ik er van overtuigd dat de meeste longpatiënten zich beter voelen in Davos dan in een Nederlandse stad.
Succes met je zoektocht!
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat mensen zich beter voelen aan de kust, maar we horen geregeld dat astma patiënten minder klachten hebben. In Spanje heeft dat vooral te maken met een lagere luchtvochtigheid door het hele jaar heen en minder wisseling van temperatuur. In Nederland zijn aan de kust minder allergenen, waardoor je minder klachten kunt hebben. In Nederland houd je wel een grillig en vochtig klimaat. Zoek in ieder geval een plek aan de kust met weinig industrie en vermijd grote steden. Het blijft een kwestie van uitproberen. Succes.
Met vriendelijke groet,
Advieslijn
Maar ja, waar ik dan in zweden zit daar is het nu nog overdag 8 graden boven nul en lag er vorige week nog sneeuw.
Denk dat het allemaal voor elke longpatiënt weer anders is en waar iemand zich fijn bij voelt.
Sterkte en succes.