longarts

Ik heb verschillende keren de afgelopen maanden een copd-aanval gehad, ik had het erg benauwd en ben beneveld en heb 2 prednisonkuren gehad en heb 2 maal een kuur bruistabletten gehad. Ik heb in eerste instantie de longpolie van het Flevoziekenhuis gebeld, de baliemedewerkster zei dat de longarts met vakantie was en dat ik kontakt moest nemen met mijn huisarts. Dat heb ik gedaan en zij heeft mij een kuur prednison gegeven. Toen kreeg ik ziekenhuis l weer een aanval en kreeg bijna geen lucht meer en moest naar de eerste hulp gaan om beneveld te worden. Toen ging het weer een week goed. Daarna kreeg ik bijna geen lucht meer en heb weer het de longpolie gebeld en kreeg de long-assistente aan de telefoon, in eerste instantie vroeg ze me waarom ik belde, ik zei ik heb pijn opmij borst en krijg bijna geen lucht meer, ze zei tegen mij dat ze zou overleggen en me terug zou bellen. In die tussentijd heeft mijn man de huisarts gebeld en die heeft een ambulance gebeld. Ik heb geen vertrouwen meer in het ziekenhuis en dat heb ik ook tegen ze gezegd. Mijn vraag is hebben jullie ook zoiets meegemaakt en wat is jullie mening hierover?

Reacties

  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik denk dat je bij je eerstvolgende afspraak bij de longarts een plan moet maken wie je wanneer moet bellen want dit werkt niet.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Jeetje wat naar! Die aanvallen alleen al en al helemaal dat er weinig respons komt vanuit het ziekenhuis. Gelukkig heb ik deze ervaring niet. Zodra ik bel maken ze of meteen een afspraak of ik krijg de longverpleegkundig specialist aan de telefoon. Als mijn arts en de longverpleegkundig specialist er niet zijn dan word ik ertussen geschoven bij een andere arts.

    Mijn mening is dat ze de situatie lijken te onderschatten en dat je huisarts wel goed handelt! Maak dit bespreekbaar bij de betreffende afdeling of dien een klacht in of iets dergelijks om het bespreekbaar te maken. Hopelijk wordt hun manier van communiceren en de hulp zo verbeterd! Maar maak het zeker bespreekbaar en beargumenteer het en zeg wat het met je doet. Hoe duidelijker, hoe beter ze kunnen inspelen erop en hoe beter ze kunnen verbeteren.

    Beterschap en sterkte!
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    N a 50 jaar astma heb ik wisselende ervaringen. Dit heeft mij geleerd bij een nieuwe huis of longarts duidelijke afspraken te maken wie je wanneer moet bellen. Dit werkt goed.

    Dus mijn tip: bespreek op korte termijn met je huisarts en longarts wat je doen moet bij benauwd zijn en wie je wanneer moet bellen.
  • tillie56tillie56 Gebruiker
    Nckiie schreef: »
    Jeetje wat naar! Die aanvallen alleen al en al helemaal dat er weinig respons komt vanuit het ziekenhuis. Gelukkig heb ik deze ervaring niet. Zodra ik bel maken ze of meteen een afspraak of ik krijg de longverpleegkundig specialist aan de telefoon. Als mijn arts en de longverpleegkundig specialist er niet zijn dan word ik ertussen geschoven bij een andere arts.

    Mijn mening is dat ze de situatie lijken te onderschatten en dat je huisarts wel goed handelt! Maak dit bespreekbaar bij de betreffende afdeling of dien een klacht in of iets dergelijks om het bespreekbaar te maken. Hopelijk wordt hun manier van communiceren en de hulp zo verbeterd! Maar maak het zeker bespreekbaar en beargumenteer het en zeg wat het met je doet. Hoe duidelijker, hoe beter ze kunnen inspelen erop en hoe beter ze kunnen verbeteren.

    Beterschap en sterkte!

  • tillie56tillie56 Gebruiker
    Bedankt voor je reactie.
  • tillie56tillie56 Gebruiker
    Nckiie schreef: »
    Jeetje wat naar! Die aanvallen alleen al en al helemaal dat er weinig respons komt vanuit het ziekenhuis. Gelukkig heb ik deze ervaring niet. Zodra ik bel maken ze of meteen een afspraak of ik krijg de longverpleegkundig specialist aan de telefoon. Als mijn arts en de longverpleegkundig specialist er niet zijn dan word ik ertussen geschoven bij een andere arts.

    Mijn mening is dat ze de situatie lijken te onderschatten en dat je huisarts wel goed handelt! Maak dit bespreekbaar bij de betreffende afdeling of dien een klacht in of iets dergelijks om het bespreekbaar te maken. Hopelijk wordt hun manier van communiceren en de hulp zo verbeterd! Maar maak het zeker bespreekbaar en beargumenteer het en zeg wat het met je doet. Hoe duidelijker, hoe beter ze kunnen inspelen erop en hoe beter ze kunnen verbeteren.

    Beterschap en sterkte!

    Bedankt Nckiie
Log in of Registreer om te reageren.